سئول سفیر مسکو را در پی استقرار نیروهای کره شمالی در روسیه احضار کرد خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۱:۵۲


شفقنا- وزارت امور خارجه کره جنوبی روز دوشنبه، خواستار خروج فوری سربازان کره شمالی از روسیه شد و این اقدام را به شدت محکوم کرد. کره جنوبی از اعزام این سربازان به منظور استقرار در اوکراین، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه روزنامه الشرق الاوسط نوشت: «وزارت امور خارجه کره جنوبی در پی ابراز اعتراض خود به اعزام سربازان کره شمالی به روسیه با هدف ارسال آن‌ها به مناطق جنگی اوکراین، سفیر روسیه در سئول را احضار کرد».

گئورگی زینوویف، بالاترین مقام دیپلماتیک روسیه در سئول، به خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی تأیید کرد که با کیم هونگ کیون، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی دیدار داشته است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کیم هونگ کیون، معاون وزیر امور خارجه، نگرانی عمیق کشورش را از اعزام اخیر نیروهای کره شمالی به روسیه ابراز کرده و خواستار عقب‌نشینی فوری نیروهای کره شمالی و توقف همکاری‌های نظامی میان مسکو و پیونگ‌یانگ شده است.

آژانس اطلاعاتی کره جنوبی گزارش داده است که حدود 1500 سرباز از نیروهای ویژه کره شمالی در روسیه مستقر شده‌اند و آماده شرکت در جنگ اوکراین هستند.

آژانس اطلاعاتی کره جنوبی همچنین فاش کرد که کره شمالی تصمیم به اعزام تا 12 هزار سرباز برای حمایت از روسیه گرفته است. این آژانس تصاویری دقیق از طریق ماهواره منتشر کرده است که به گفته آن‌ها، اولین عملیات اعزام سربازان از گروه نخبه نیروهای ویژه کره شمالی را نشان می‌دهد.

این خبر را در الشرق الاوسط ببینید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه