کشور چین متقاضی مرکبات مازندران است

تحلیل بازار . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۲:۵۳


ساری- تقی پور، رییس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به افزایش صادرات مرکبات گفت: کشور چین هم متقاضی مرکبات استان است.

علی تقی پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اهمیت صادرات و نقش آن در ارزآوری و ارتقای کیفیت محصولات و رقابت پذیری گفت: متاسفانه گاه شاهد هستیم با یک بخشنامه جلوی صادرات گرفته می شود و این سب ضرر صادرکنندگان می شود.

وی با اظهار این که در زمینه صادرات مرکبات در سال قبل با رشد چشمگیری روبرو بودیم، افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۷۸ میلیون دلار صادرات انواع کالا از استان صادر شد و ۱۰ هزار تن کیوی و پنج هزار تن پرتقال صادر شده بود.

رییس اتاق بازرگانی مازندران گفت: در سال قبل میزان صادرات مرکبات به ۷۸ هزار تن رسید و بیشتر این محصول در مبدا گواهی شده بود.

تقی پور خواستار همکاری گمرک و جهاد کشاورزی برای ارتقای صادرات مرکبات استان شد و گفت: اگر گمرکات همکاری بیشتری داشته باشند میزان صادرات مرکبات افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی گفت: وقتی کامیون های ما به آستارا می رود به دلیل کوچک بودن محوطه ترانشیت در گمرک صورت نمی گیرد و این مساله از چالش ها است.

رییس اتاق بازرگانی مازندران با اظهار این که چاره ای جز صادرات کالا از طریق دریا نداریم خواستار تقویت حمل ونقل دریایی شد و گفت: ذائقه مردم دنیا مرکبات استان را پسند می کند و در حال حاضر مرکبات استان روانه کشورهای مختلف از جمله چین می شود زیرا این کشور متقاضی مرکبات استان است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه