فرستاده آمریکا: «گره خوردن در جنگ دیگران به نفع لبنان نیست» خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۴:۵۵


شفقنا- فرستاده آمریکا در امور لبنان به این کشور سفر کرده و درحال رایزنی با مقامات لبنان است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: آموس هوخشتاین گفت: پیوند دادن سرنوشت لبنان به سایر درگیری‌ها در منطقه به نفع مردم لبنان نیست.

فرستاده ویژه آمریکا در یک کنفرانس خبری در بیروت افزود: راه‌حلی برای درگیری میان حزب‌الله و اسرائیل امکان‌پذیر است، اما اوضاع از همان چیزی که می‌ترسیدیم رخ داده و اوضاع از کنترل خارج شده است».

هوخشتاین همچنین مدعی شد: ایالات متحده به شدت مشتاق است که اطمینان بیابد این آخرین جنگی است که در طی نسل‌ها لبنانی‌ها شاهد آن خواهند بود. ایالات متحده می‌خواهد هر چه زودتر به این درگیری پایان دهد، و این چیزی است که ما روی آن کار می‌کنیم. ما با دولت لبنان و اسرائیل رایزنی می‌کنیم تا یک بار برای همیشه فرمولی برای پایان دادن به این درگیری پدید آوریم. تعهدی که ما داریم این است که مناقشه را بر اساس قطعنامه 1701 سازمان ملل حل کنیم.»

این دیپلمات آمریکایی گفت: قطعنامه 1701 بهترین راه برای پایان دادن به درگیری بود اما صادقانه بگویم هیچکس به آن پایبند نیست. هیچیک از طرف‌ها این قطعنامه را اجرا نمی‌کند. عدم اجرای این قعطنامه در طی سالهای گذشته به مناقشه‌ای که امروز در آن قرار داریم کمک کرد.

گفتنی است قطعنامه 1701 سازمان ملل که به آخرین دور درگیری بین اسرائیل و حزب الله در سال 2006 پایان داد، خواستار عاری شدن جنوب لبنان از هر سلاحی به جز ارتش لبنان است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه