رکورد حجم ماهانه معاملات گواهی شمش طلا در بورس شکسته شد

تسنیم . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۹:۱۴


با ثبت معامله ۱.۷ تن شمش طلا، رکورد تاریخی حجم ماهانه معاملات گواهی شمش طلا شکسته شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، داده‌های منتشر شده در کالاخبر نشان می‌دهد، با معامله بیش از 1.7 تن شمش طلا به ارزش 9.8 همت در بازار گواهی سپرده بورس کالا در مهر ماه 1403، رکورد تاریخی ماهانه این معاملات شکسته شد؛ پیش از این بیشترین حجم معاملات ماهانه به مردادماه امسال اختصاص داشت.

به اعتقاد کارشناسان، دلیل استقبال معامله گران از این بازار به دلیل وجود مزایای متعدد همچون سهولت در معاملات، نداشتن ریسک های سنتی بازار فیزیکی طلا و امکان ورود به بازار طلا با مبالغ پایین است.

بازاری با 600 هزار سرمایه‌گذار

هم اکنون 600 هزار سرمایه‌گذار به طور مستقیم و یا غیرمستقیم از طریق صندوق‌های طلا در معاملات گواهی سپرده شمش طلا فعال هستند. این رویه نشان می‌دهد عموم مردم نیز در حال آشنایی با ابزارهای مالی طلا در بازار سرمایه هستند.به طوری‌که امروز هر فردی می تواند با حداقل سرمایه و از مسیر صندوق های طلا یا گواهی طلا در این بازار جذاب سرمایه گذاری کند و دیگر ریسک های سنتی و قدیمی سرمایه گذاری در بازار فیزیکی طلا همچون ریسک سرقت و نگهداری، کیفیت و عیار، مراجعه به بازار و ... را نداشته باشد.

مشخصات گواهی سپرده شمش طلا

دارایی پایه در این معاملات، شمش طلا با عیار حداقل 995 بوده و اندازه هر گواهی سپرده 0.1 گرم معادل 100 سوت است. هم‌چنین روزهای معاملاتی این بازار، شنبه تا چهارشنبه 17-12 و پنجشنبه‌ها 15-12 است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.