3+1 روش مهاجرت به آلمان فرصت طلایی

تابناک . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۰:۳۲


صفحه نخست » اجتماعی
163 بازدید
‍ پ

3+1 روش مهاجرت به آلمان | فرصت طلایی 

متا: آلمان از روش جدید مهاجرتی خود رونمایی کرده است. پیش از این مهاجرت به آلمان با روش‌های اصلی تحصیلی، کاری، آوسبیلدونگ انجام می‌گردید

کشور آلمان از روش جدید مهاجرتی خود رونمایی کرده است. این خبر چند ماهی است که در بین متقاضیان مهاجرت دست‌به‌دست می‌شود. در سال‌های اخیر آلمان به‌واسطه‌ی سیاست‌های مهاجرپذیری خود، به‌عنوان مقصد اصلی مهاجرت در قاره‌ی اروپا مطرح شده است. اقتصاد پویا و رتبه‌های بالایی که این کشور در علم، صنعت و تجارت کسب کرده است، دلایل محبوبیت و تمایز آن در بین مقاصد اصلی مهاجرتی بوده‌اند. براین‌اساس، علاوه بر روش‌های مرسوم مهاجرتی که شامل مهاجرت کاری، تحصیلی و آوسبیلدونگ هستند، از روش جدیدی تحت عنوان کارت شانس آلمان رونمایی شده است. در این مقاله‌ی کوتاه، به شرح روش‌های مهاجرت به آلمان و مقایسه‌ی این روش‌ها خواهیم پرداخت؛ همراه ما باشید.

چرا آلمان؟
کشورهای زیادی بنا بر شرایط خاص خود اقدام به جذب مهاجر از سراسر جهان کرده‌اند. دراین‌بین اما آمار مهاجرتی به نفع کشور آلمان است. در ادامه دلایل محبوبیت آلمان در بین مهاجران مطرح خواهند شد.
روابط تجاری
آلمان یکی از اعضای مهم اتحادیه‌ اروپا و معاهده‌ شنگن است که شرکای بسیار قدرت‌مندی در سطح اروپا دارد. از سوی دیگر، رشد اقتصادی خیره‌کننده‌ این کشور در سطح جهانی باعث شده است همواره پای ثابت معاملات جهانی در صنایع مختلف باشد. 
آمار اقتصادی
طبق آمار منتشر شده از بانک جهانی در سال 2024، آلمان پس از امریکا و چین به عنوان سومین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته می‌شود. نرخ بیکاری در این کشور 3.8% است که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار پایین است. در بخش صادرات، آلمان موفق‌ترین کشور جهان است که این رتبه ناشی از تولیدات بسیار زیاد این کشور در صنایع مختلف بوده است.
کیفیت زندگی
همان‌طور که پیش‌ازاین عنوان شد میزان درآمد سالانه در آلمان بسیار بالا است و براین‌اساس کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا خواهد بود. امنیت شغلی و اجتماعی در این کشور سطح استاندارد بالایی را ثبت کرده است و وجود فرهنگ دموکراسی در بین مردم آلمان یکی از دلایل محبوبیت این کشور بین مهاجران شده است. همچنین توجه ویژه‌ی آلمان به جایگاه زنان و تدوین حقوق زنان یکی دیگر از دلایل محبوبیت این کشور در بین متقاضیان مهاجرت است.
کمبود نیروی کار متخصص
سرعت پیشرفت‌های علمی و اقتصادی در آلمان از یک‌سو و پیری جمعیت از سوی دیگر باعث ایجاد بحران نیروی کار شده است. درصورتی‌که نیروی متخصص به بخش مشاغل و صنعت تزریق نشود کشور آلمان در خطر ازدست‌دادن پرچم‌داری قاره‌ی اروپا قرار خواهد گرفت. براین‌اساس در دولت جدید سیاست‌های جذب مهاجر با جدیت بیشتری دنبال می‌شوند و فرصت ایده‌آلی برای مهاجرت به آلمان به وجود آمده است.

مهاجرت تحصیلی آلمان | سرمایه‌گذاری در آینده
یکی دیگر از روش‌های محبوب مهاجرت، مهاجرت تحصیلی به آلمان است. باتوجه‌به سیستم آموزشی قوی و رایگان بودن بسیاری از دانشگاه‌ها، دانشجویان بین‌الملل می‌توانند با دریافت ویزای تحصیلی آلمان از برنامه‌های آموزشی باکیفیت بهره‌مند شوند. همچنین، پس از فارغ‌التحصیلی، دانشجویان دارای فرصت‌هایی برای اشتغال در بازار کار آلمان خواهند بود که می‌تواند به اقامت دائمی منجر شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تحصیل در آلمان، امکان دریافت خدمات آموزشی به زبان انگلیسی است که متقاضیان را از فراگیری زبان المانی معاف خواهد کرد. کشور آلمان سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در بخش آموزش و جذب نیروهای مستعد از سراسر داشته است و بر همین اساس با مشوق‌هایی چون امکان کار پاره‌وقت و امکان الحاق خانواده به فرد متقاضی، زمینه‌ای مناسب برای میزبانی از مهاجران را فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت موسسه إلو ویزا مراجعه نمایید.


 

کارت شانس آلمان | جدیدترین مدل مهاجرتی 2024
دولت فدرال آلمان شکل جدیدی از مدل مهاجرتی را رونمایی کرده است که ترکیبی از شانس و شایستگی‌های فردی است. کارت شانس آلمان که هر ساله به تعداد محدودی در بین کشورهای جهان توزیع می‌شود، لیستی از شروط و امتیازهای قابل کسب را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و افرادی که موفق به کسب حداقل 6 امتیاز شوند شانس بالایی در مهاجرت به المان خواهند داشت. براساس قوانین کشور آلمان، دارندگان ویزای شانس آلمان فرصتی 12 ماهه در اختیار خواهند داشت که ضمن سفر به المان، موقعیت شغلی مناسب خود را پیدا کرده و قرارداد کاری خود را در اداره کار المان ثبت کنند. پس از این ویزای کاری برای افراد صادر می‌شود و امکان اقامت چند ساله برای متقاضیان فراهم می‌شود. شانس کارت آلمان اگرچه شبیه ویزای جاب سیکر است اما با محدودیت سنی همراه است و داوطلبان زیر 35 سال از شانس بیشتری برای مهاجرت به آلمان برخوردارند.


دوره‌های آوسبیلدونگ | آموزش و کار هم‌زمان
آوسبیلدونگ یا برنامه‌ی کار و تحصیل، یکی دیگر از گزینه‌های کم‌نظیر برای مهاجرت به آلمان است. این روش مهاجرتی که برای اولین برای توسط کشور آلمان ابداع شد، به افراد این امکان را می‌دهد که به طور هم‌زمان آموزش‌های نظری و عملی را دریافت کرده و در حین یادگیری، به‌عنوان کارآموز در یک شرکت مشغول به کار شوند. طراحی این مدل مهاجرتی در راستای تربیت نیروی جوان مهاجر بود که هم به امر آموزش و هم اشتغال این دسته از متقاضیان خواهد پرداخت. دوره‌های اوسبیلدونگ اگرچه در برخی رشته‌های پزشکی در سنین 35 تا 40 نیز امکان پذیرش دارد؛ ولی معمولا مناسب افراد زیر 25 سالی است که با تازگی از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌اند و دارای مدرک رسمی آموزش زبان المانی هستند.رشته‌های آوسبیلدونگ را در  لیست آوسبیلدونگ های آلمان  می‌توانید مشاهده نمایید.

مهاجرت کاری به آلمان | راهی به بازار کار بین‌الملل
مهاجرت کاری به آلمان یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای افرادی است که دارای مهارت‌های تخصصی هستند. این کشور به‌خاطر کمبود نیروی کار در بعضی از حوزه‌ها، از جمله فناوری اطلاعات، مهندسی، و بهداشت و درمان، به دنبال جذب متخصصان خارجی است. برای دریافت ویزای کار آلمان می‌توان از روش‌های پیشنهاد کار (Job Offer)، جستجوی کار (Job Seeker) و کارت آبی (Blue Card) استفاده کرد.

سخن پایانی
آلمان به‌عنوان یک کشور پیشرفته و باثبات، فرصت‌های بی‌نظیری را برای مهاجران فراهم آورده است. تدوین روش‌های مختلف مهاجرتی اقدامی در راستای جذب قانونی متقاضیان زندگی در آلمان است؛ اما انتخاب بین روش‌های مهاجرتی و انواع ویزای آلمان، نیاز به مطالعه‌ی فراوان و اشراف به قوانین جدید این کشور دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی/

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.