ادعای واهی اسرائیل در مورد منابع مالی حزب‌الله/ رئیس بیمارستان ساحل ادعای اسرائیل را رد کرد

تقریب نیوز . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۰:۰۶


رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شده است که حزب الله لبنان صدها میلیون دلار پول نقد و طلا در پناهگاهی در زیر بیمارستانی در حومه جنوبی بیروت نگهداری می‌کند.
به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بی‌اساس ادعا کرده است که حزب‌الله لبنان در پناهگاهی زیر بیمارستان ساحل در ضاحیه، صدها میلیون دلار پول نقد و طلا نگهداری می‌کند.

این در حالی است که «فادی علامه»، رئیس بیمارستان ساحل این ادعا را رد و تاکیدکرد که این بیمارستان فقط برای معالجه بیماران است.

رژیم صهیونیستی برای ادعای خود مبنی بر نگهداری پول نقد در زیر این بیمارستان مدرکی ارائه نکرده است، فقط یک طرح گرافیکی منتشر کرد که ادعا می‌کند یک پناهگاه زیر بیمارستان قرار دارد و در اظهاراتی مضحک گفت که این پناهگاه قبلا برای مخفی کردن سید حسن نصرالله استفاده می‌شد.

اندکی پس از آن، اسرائیل به ساکنان ضاحیه هشدار داد که حمله به ساختمان‌های این منطقه را آغاز خواهد کرد و آنها باید حداقل 500 متر دورتر شوند.

حدود یک ساعت بعد حملات هوایی با شنیده شدن صدای انفجارهای قوی در سراسر منطقه بیروت آغاز شد. یکی از این حملات درست در مقابل ورودی بیمارستان دانشگاهی «رفیق حریری»، بزرگترین بیمارستان دولتی لبنان، اصابت کرد. در این حمله حداقل چهار نفر از جمله یک کودک شهید و 24 نفر مجروح شدند و بیمارستان نیز در اثر انفجار خسارات زیادی متحمل شد.

پیش از این نیز دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توجیه حملات به شعب موسسه القرض الحسن که یک موسسه خیریه در لبنان است، ادعا کرد: «موسسه القرض الحسن از نظر ما یک نهاد تروریستی است، زیرا توانایی‌های مالی حزب‌الله را تقویت می‌کند.»

وزارت بهداشت لبنان همچنین اعلام کرد که دو بیمارستان از بزرگترین بیمارستان‌های پایتخت و جبل لبنان مورد حمله قرار گرفت.

این دومین شب متوالی بود که بیروت به شدت بمباران شد و اسرائیل شب قبل بیش از 15 حمله هوایی به مؤسسات بانکی مرتبط با حزب‌الله انجام داد.

مرجع : theguardian
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه