دفتر اطلاع‌رسانی غزه: اسرائیل بیش از 180 روز است مانع از ورود کمک‌ها به شمال غزه می‌شود/کشورهای غربی در این جنایت شریک هستند خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۱:۴۵


شفقنا-دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه ممانعت ارتش رژیم صهیونیستی در ورود کامیون‌های حامل کمک‌ها به نوار غزه و تشدید سیاست گرسنگی به ویژه در شمال این باریکه را محکوم کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از المیادین، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارتش اشغالگر اسرائیل از آغاز جنگ نسل‌کشی از ورود بیش از 250 هزار کامیون حامل کمک‌ها و کالاهای ضروری جلوگیری کرده است و همچنان به تشدید سیاست گرسنه نگه داشتن به ویژه در استان شمالی نوار غزه و اردوگاه  جبالیا ادامه می‌دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ نسل‌کشی علیه ملت بزرگ فلسطین در چارچوب تقویت سیاست گرسنگی و استفاده از آن به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان و کودکان از ورود بیش از 250 هزار کامیون حامل کمک‌ها جلوگیری کرده و مانع از ورود غذا، شیر خشک و مکمل‌های غذایی شده که اینها، جنایت علیه بشریت تلقی می‌شود و سیاست گرسنگی در استان‌های نوار غزه به ویژه شمال این باریکه و اردوگاه جبالیا را تحکیم می‌کند.

این جنایت همزمان با بستن آخرین گذرگاه در نوار غزه توسط ارتش اسرائیل در ۱۶۹ روز پیش و تشدید محاصره این باریکه به شکل خفقان‌آور بر تمامی استان‌های نوار غزه صورت می‌گیرد.

ما حیرت و شوک عمیق خود را از سکوت جامعه جهانی و سکوت کشورهای اروپایی و کشورهای جهان در برابر این جنایت وحشیانه اشغالگران اسرائیل علیه بیش از 2 میلیون و 400 هزار انسان در نوار غزه  را ابراز می کنیم، ادامه این فاجعه در میان سکوت جهانی حکایت از یک بحران انسانی عمیق دارد که ممکن است هزاران نفر در آن جان خود را از دست بدهند.

ما با شدیدترین عبارت‌ها اقدام اسرائیل در  ارتکاب جنایت گرسنگی دادن به غیرنظامیان و به ویژه کودکان و ممانعت از ورود کمک‌ها و کالاها به مدت 169 روز به استان‌های جنوب نوار غزه و بیش از 180 روز در استان‌های غزه و شمال غزه را محکوم می‌کنیم به طور یکه این امر در چارچوب تداوم جنگ ریشه‌کنی و پاکسازی قومی علیه غیرنظامیان، کودکان و زنان از طریق قحطی، کشتار، نابودی و آوارگی انجام می‌شود، ما از همه کشورهای جهان می خواهیم این جنایات ترکیبی و مستمر علیه مردم بی‌دفاع فلسطین را محکوم کنند.

ما اشغالگران اسرائیلی، دولت آمریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه و کشورهای شرکت‌کننده در نسل کشی را مسئول کامل تداوم جنایت گرسنگی دادن به غیرنظامیان، کودکان و زنان فلسطینی می‌دانیم.

ما از جامعه جهانی و همه سازمان‌های بین‌المللی و وابسته به سازمان ملل می‌خواهیم که فشار واقعی و جدی بر اشغالگران جنایتکار برای توقف سیاست گرسنگی دادن، کشتار و نسل‌کشی در استان‌های نوار غزه به ویژه در استان شمالی این باریکه و اردوگاه جبالیا اعمال کنند.

متن این خبر در المیادین

نظریه‌پرداز «طرح ژنرال‌ها»: «جنگ در نوار غزه بی‌فایده است؛ باید به آن پایان دهیم»

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه