لایحه بودجه ۱۴۰۴: حقوق گمرکی ۱۵ درصدی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار در رویه تجاری

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۴:۱۹


حقوق گمرکی گوشی‌های تلفن همراه وارداتی در لایحه بودجه ۱۴۰۴ به‌گونه‌ای تعیین شده است که برای رویه تجاری ۱۵ درصد و برای سایر رویه‌ها ۳۰ درصد محاسبه خواهد شد، بدون تغییر نسبت به سال گذشته.

به گزارش برنا، بر اساس ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین‌نامه داخلی مجلس، امروز (سه‌شنبه 1 آبان ماه) بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. این بخش شامل یک ماده واحده است که احکام لازم برای اجرای بودجه کل کشور را مشخص می‌کند. در این ماده، سقف منابع بودجه عمومی دولت با تفکیک درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، و همچنین فرضیات مربوط به برآورد منابع و مصارف بودجه تعیین شده است.

در بند ق تبصره ۱ لایحه بودجه ۱۴۰۴ به موضوع حقوق گمرکی تلفن‌های همراه پرداخته شده است. بر این اساس، حقوق گمرکی گوشی‌های تلفن همراه وارداتی که قیمت آن‌ها بالای ۶۰۰ دلار است، در رویه تجاری معادل ۱۵ درصد و در سایر رویه‌ها ۳۰ درصد تعیین و دریافت خواهد شد. همچنین، حقوق گمرکی تلفن همراه نسبت به سال گذشته هیچ گونه تغییری نداشته است. این بند همچنین به واردات این کالاها از طریق مناطق آزاد تجاری و صنعتی اشاره کرده و مشمول همین حکم قرار می‌دهد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه