کره شمالی ادعای اعزام نیرو به روسیه را تکذیب کرد

آفتاب نیوز . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۳:۴۹


کره‌شمالی اخبار مربوط به اعزام نیرو به روسیه را که توسط کره‌جنوبی طی روز‌های اخیر انتشار یافته است، تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از نمایندگان کره شمالی در سازمان ملل روز دوشنبه (روز گذشته به وقت محلی) اعلام کرد که کشورش نیرویی به روسیه جهت کمک به مسکو در جنگ اوکراین اعزام نکرده است. او اظهارات سئول در این باره را «شایعات بی اساس» خواند.

خبرگزاری فرانسه درادامه گزارش داد: آژانس اطلاعاتی کره جنوبی ادعا کرده است که پیونگ‌یانگ گروه عظیمی از نیرو‌ها را برای کمک به متحد خود (روسیه) اعزام کرده و مدعی است یکهزار و ۵۰۰ نیروی ویژه کره شمالی در منطقه «شرق دور روسیه» آموزش دیده و به زودی آماده اعزام به جبهه‌های جنگ با اوکراین هستند.

بنابر این گزارش، یک نماینده کره‌شمالی در جریان نشست یکی از کمیته‌های مجمع عمومی سازمان ملل در این باره گفت: تا آنجایی که همکاری نظامی با روسیه خوانده می‌شود، هیات من هیچگونه لزومی برای اظهار نظر در مورد چنین شایعات کلیشه‌ای بی اساسی احساس نمی‌کند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه افزود: رسانه رسمی کره شمالی تاکنون واکنشی به ادعا‌های اعزام نیرو به روسیه نشان نداده است. روسیه نیز در این باره اظهار نظری نکرده و تنها از همکاری نظامی با کره شمالی دفاع کرده است. پس از آنکه سئول سفیر روسیه را در اعتراض به این اقدام فراخواند، سفیر روسیه تاکید کرد که همکاری بین مسکو و پیونگ‌یانگ (تهدید) مستقیم علیه منافع امنیتی کره جنوبی نیست.

این خبرگزاری همچنین افزود: نه آمریکا و نه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعزام نیرو‌های کره شمالی به روسیه را تایید نکرده اند، اما هر دو آن را خطری بالقوه در تشدید جنگ طولانی مدت اوکراین دانستند.

سئول در مورخ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۳ مدعی شد که کره شمالی قصد دارد در جهت حمایت از مسکو، حدود ۱۲ هزار سرباز برای جنگ با اوکراین به روسیه اعزام کند.

سرویس اطلاعات ملی کره‌جنوبی مورخ جمعه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳ ادعا کرد درحال حاضر اعزام حدود یکهزار و ۵۰۰ سرباز کره شمالی به منطقه «ولادیوستوک» (Vladivostok) روسیه آغاز شده است.

سرویس اطلاعاتی کره‌جنوبی همچنین مدعی شد که پیونگ‌یانگ اعزام نیرو‌های ویژه خود را به روسیه از هشتم تا سیزدهم اکتبر (۱۷ تا ۲۲ مهر جاری) آغاز کرده است.

پس از آن کره جنوبی در مورخ ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۳ با تکرار ادعای پیشین خود مبنی بر اعزام سربازان کره شمالی به روسیه برای شرکت در جنگ اوکراین، این بار بر تصاویر ماهواره‌ای برای اثبات ادعای خود استناد کرد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.