گسترش بازار صادراتی "غزر " در ۶ ماهه نمایان شد

بورس نیوز . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۵:۰۱


سودآوری ۳۵۵ میلیارد تومانی زر ماکارون در پایان نیمه نخست سال؛

گسترش بازار صادراتی "غزر " در ۶ ماهه نمایان شد

شرکت زر ماکارون این بازه زمانی موفق به تولید ۹۴ هزار و ۳۴۸ تن از محصولات خود شد. بیشترین مقدار تولید محصولات صرف فروش در بازار داخل کشور بود.
نویسنده :
امیرحسین کریمی

بورس نیوز:

شرکت زر ماکارون در گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی میاندو‌ره‌ای ۶ ماهه منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۳، میزان درآمد عملیاتی که از فروش محصولات در بازار داخل و صادراتی شناسایی کرد برابر با ۲ هزار و ۸۱۴ میلیارد تومان بود. بیشترین میزان درآمدزایی که "غزر" در این دوره مالی از خود برجای گذاشت مربوط به حضور این شرکت در بازار داخل کشور بود.

سهم درآمدزایی زر ماکارون از فروش محصولات در بازار داخل کشور ۲ هزار و ۴۱۸ میلیارد تومان (معادل ۸۵.۹۴ درصد) بود و مابقی آن نیز برابر با ۳۹۵ میلیارد تومان بود. "غزر" در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ میزان درآمد صادراتی که از خود برجای گذاشت ۲۷۲ میلیارد تومان بود که اکنون با رشد ۴۵ درصدی مواجه است. در حال حاضر شاهد افزایش گستردگی بازار خارجی "غزر" هستیم که در مقایسه با سال گذشته توانست بازار خود را بزرگ‌تر کند.

میزان سود ناخالصی که شرکت زر ماکارون به ثبت رساند برابر با مبلغ ۷۱۹ میلیارد تومان بود که این مبلغ حاصل کسر بهای تمام‌شده درآمد‌های عملیاتی از درآمد‌های به دست آمده در بازار‌های داخلی و صادراتی بود. این مبلغ تغییر چشمگیری را نسبت به سال گذشته نداشت.

میزان سودخالصی که شرکت زر ماکارون در پایان شهریورماه سال ۱۴۰۳ از خود بر جای گذاشت ۳۵۵ میلیارد تومان بود. همچنین میزان سود خالصی که "غزر" در ازای هر سهم به ثبت رساند ۱۴۵ ریال بود. در رابطه با میزان سودآوری "غزر" گفتنی است که این شرکت غذایی تاکنون موفق‌شده است تا ۴۳ درصد از سودآوری پایان سال مالی ۱۴۰۲ خود را پوشش دهد.

در ادامه این گزارش لازم به ذکر است که  زر ماکارون مقدار فروش محصولات خود را ۹۲ هزار و ۳۰۹ تن اعلام کرد. بیشترین مقدار فروش زر ماکارون در ۶ ماه نخست سال جاری متعلق به محصول ماکارونی رشته‌ای با ۵۳ هزار و ۴۲۹ تن بود که سهم ۵۷.۸۸ درصد از کل مقدار فروش ۶ ماهه را در اختیار داشت. 

شرکت زر ماکارون این بازه زمانی موفق به تولید ۹۴ هزار و ۳۴۸ تن از محصولات خود شد. بیشترین مقدار تولید محصولات صرف فروش در بازار داخل کشور بود. این مقدار تولید برابر با ۷۷ هزار و ۵۶۵ تن بود.

پایان مطلب

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.