اصلاً هيچ احتمال شکست برای انقلاب اسلامی و نظام نيست

کیهان . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۲۰:۳۹


مفسر قرآن کریم ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان تصریح کرد: اگر دين در يک طرف است هرگز نبايد بگوييم ما ضعيف هستيم يا قدرت ما ضعيف است يا توان آن را نداريم چون فرمود: هو معکم. اگر ذات اقدس الهي با اينها است چه اينکه است نظير نظام اسلامی و انقلاب اسلامي، هيچ احتمال شکست نيست؛ نه نيم درصد، اصلاً هيچ احتمال شکست نيست! نظير جريان انقلاب اسلامي.
آیت‌الله جوادی آملی در دیدار علمای اعزامی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب به جنوب لبنان، سخنان مهمی را در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و همچنین وظیفه علمای جهان اسلام و رهبران کشورهای اسلامی در قبال تحولات کنونی ایراد کرد.
این مرجع تقلید تصریح کرد: جريان کنوني که اسرائيل در برابر مسلمان‌ها قرار گرفت نه جنگ طائفه اي است و نه جنگ مذهبي، بلکه جنگ حق و باطل يعني جنگ اسلامي است. چون جنگ اسلامي است همه کشورهاي اسلامي يک طرف و صهيونيست يک طرف. او با اصل اسلام مخالف است زيرا اسلام مي‌گويد گروهي که غاصبانه آمدند سرزمين کشوري را از اين کشور غصب کردند بايد بروند بيرون.
وی ادامه داد: بنابراين سخن از مذهب و شيعه و سني و ايران و لبنان و عرب و عجم و اينها نيست، سخن از قرآن است و غير قرآن. تنها چيزي که الان در ميدان است قرآن است و تنها چيزي که در برابر قرآن تيراندازي مي کند اسرائيل است و اصحاب کفر.
به گزارش رسا، آیت‌الله جوادی آملی گفت: اسرائيل تا آنجا که ممکن است مي‌ايستد براي اينکه نه تنها شخص، بلکه کل هويتش زير سؤال است! کل اسرائيل رخت برمي‌بندد، جايي ندارد؛ نه کشورهاي ديگر اينها را راه مي‌دهند و نه در اين سرزمين اشغالي مي‌تواند زندگي بکند.
استاد برجسته درس خارج حوزه خاطرنشان کرد: اگر دين در يک طرف است هرگز نبايد بگوييم ما ضعيف هستيم يا قدرت ما ضعيف است يا توان آن را نداريم چون فرمود: هو معکم. اگر ذات اقدس الهي با اينها است چه اينکه است نظير نظام اسلامی و انقلاب اسلامي، هيچ احتمال شکست نيست؛ نه نيم درصد، اصلاً هيچ احتمال شکست نيست! نظير جريان انقلاب اسلامي.
این مرجع تقلید بیان داشت: آنهايي که از زير آوار دارند درمي‌آورند بله به حسب ظاهر مجروح‌اند مصدوم‌اند اما براي اينها ملائکه مي‌آيند. وقتي الَّذينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلائِكَةُ طَيِّبينَ، ملائکه چه کار مي‌کنند؟ سَلامٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدين‏؛ فرشته‌ها مي‌آيند سلام عرض مي‌کنند.
وی گفت: پيشنهاد من نسبت به سران کشورهاي اسلامي، علماي کشورهاي اسلامي، برادران کشورهاي اسلامي و متدينين کشورهاي اسلامي اين است که دوباره رجوع کنند به قرآن کريم. ما ببينيم قرآن درباره يهود و اسرائيل چه گفته است (يک) و وظيفه ما در برابر اينها چيست (دو).
قرآن کریم می‌فرماید دشمن شما کسي است 
که هر روز عليه اسلام و مسلمين نقشه مي‌کشد
آیت‌الله جوادی آملی اظهار داشت: اگر به ما گفتند که اعمالتان را اقوالتان را رفتارتان را مسائل سياسي‌تان را مسائل اجتماعي‌تان را بر قرآن عرضه کنيد، اين کتاب مي‌گويد که دشمن شما کسي است که هر روز عليه اسلام و مسلمين نقشه مي کشد: 
لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلي‏ خائِنَةٍ مِنْهُمْ
مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: «الاسرائيل ما هو؟» اين را ذات اقدس الهي مشخص کرده به پيغمبر فرمود که شما با يک گروه عادي رو به رو نيستيد؛ در سوره مبارکه «مائده» آيه سيزده فرمود: لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلي‏ خائِنَةٍ مِنْهُمْ شما با يک کشور عادي رو به رو نيستي. اين هر روز دارد خيانت مي کند نقشه مي‌کشد جاسوسي مي‌کند. لا تَزالُ يعنی لا تَزالُ! شما با چه کسي طرفيد؟ با چه کسي
مي‌خواهيد بجنگيد؟ با کسي که قرارنامه و عهدنامه و آتش‌بس و اينها را قبول مي‌کند؟ اينها که از آن قبيل نيستند. تو پيغمبري اما با تو اينها هر روز خيانت مي‌کنند. اين لا تَزالُ مفيد استمرار است فرمود:
 لا‌تَزالُ تَطَّلِعُ عَلي‏ خائِنَةٍ مِنْهُمْ؛ هر روز نقشه، هر روز سياست، هر روز باندبازي، هر روز خلاف، هر روز تخلف؛ اين اصل کلي است. شما بايد بدانيد که با چه کسي طرفيد.
این مرجع تقلید تأکید کرد: دستور رسمي ما اين است که خودتان را بر قرآن عرضه کنيد. اگر مسائل پيچيده بود بله، مقدور همه ما نبود؛ اما فرمود هر روز خودتان را بر قرآن عرضه کنيد.
آیت‌الله جوادی آملی بیان داشت: من ضمن تشکر از شما آقايان و ضمن طلب مغفرت براي وجود پربرکت سيد حسن نصرالله(رضوان الله تعالي عليه) که از بزرگ‌ترين شهداي عصر ماست و ضمن گراميداشت شهادت اين بزرگوار و همه شهداي منطقه لبنان و غزه و امثال ذلک، يقين داريم که اينها پيروز هستند بدون هيچ ترديدي! منتها وظيفه ما اين است که تا آنجايي که مقدور ماست کوتاهي نشود و ضمن احترام به مسئولين کشورهاي اسلامي، ضمن احترام به علماي کشورهاي اسلامي ضمن احترام به همه برادران ايمانی اعم از شيعه و سني مي گوييم اولين وظيفه ما اين است که خودمان را بر قرآن کريم عرضه کنيم!
وی تصریح کرد: هيچ عالمي از علماي اسلام، هيچ مسئولي از مسئولان کشورهاي اسلامي چه عرب چه عجم چه شرقي چه غربي اينها سکوتشان جايز نيست! همان بياني است که «السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَيْطانٌ أَخْرَسٌ» فرمود کسي که حق را نگويد شيطان دهن بسته است. شيطان يک وقت حرف مي‌زند، گمراه مي‌کند و يک وقت کسی است که آن جايي که بايد نصيحت بکند ساکت است. فرمود آن که در جايي که بايد حرف بزند و هدايت بکند و نصيحت بکند و دفاع بکند، حرف نزند و ساکت باشد: «السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَيْطانٌ أَخْرَسٌ». اين را به وجود مبارک پيغمبر نسبت دادند؛ ولي مثل اينکه در سندش حرف است اما مطلبش حق است.
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.