چند عدد غیرمنتظره که از بودجه ۱۴۰۴ لو رفت

روز نو . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۶:۴۳


نرخ ارز در بودجه ١۴٠۴: نرخ ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی تغییری نخواهد کرد و چون این کالا با معیشت مردم ارتباط دارد نرخ ارز ترجیحی حذف نخواهد شد اما در بودجه تلاش شده به آرامی به سمت بازار واحد ارز توافقی برویم که البته این اتفاق به یکباره اتفاق نخواهد افتاد.
روزنو :

همزمان با ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به مجلس میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده و معافیت مالیاتی حقوق مشخص شد.

* افزایش حقوق کارمندان ۲۰ درصد است اما متوسط  دریافتی کارکنان دولت ۲۸ درصد افزایش پیدا می‌کند. به طور مثال کارکنان دارای خانوارهای پرجمعیت تا ۲۸ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

توضیح درباره افزایش ۲۸ درصدی حقوق کارمندان

* حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۴ به میزان ۲۰ درصد ‌افزایش می‌یابد.

* سال آینده حقوق دریافتی تا سقف ۲۴ میلیون تومان ماهانه، معاف از پرداخت مالیات می‌شود.

حداقل حکم حقوق بازنشستگان با ‌سنوات خدمت به میزان 108 میلیون ریال تعیین می‌شود.

* قیمت هر بشکه نفت ۶٣ دلار در نظر گرفته شده‌است.

* نرخ ارز در بودجه ١۴٠۴: نرخ ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی تغییری نخواهد کرد و چون این کالا با معیشت مردم ارتباط دارد نرخ ارز ترجیحی حذف نخواهد شد اما در بودجه تلاش شده به آرامی به سمت بازار واحد ارز  توافقی برویم که البته این اتفاق به یکباره اتفاق نخواهد افتاد.

* برای خودروهای بالغ بر پنج میلیارد تومان که به موجب این بند برای آن مالیات وضع شده  و بایستی یک درصد مبلغ مازاد را سالانه به عنوان مالیات پرداخت کنند، پیش از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال (شامل مالیات بر دارایی)، نقل‌و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است.

* مالیات خودروهای لوکس با قیمت بیش از پنج میلیارد تومان یک درصد تعیین شد.

  • طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ زمینهای فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، و واحادهای مسکونی که ارزش هر یک از آنها بیش از پانصد میلیارد ریال باشد، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات می‌شوند.این مالیات بر عهده شخصی است که در ابتدای سال ۱۴۰۴ مالک املاک فوق بوده است.
  • کد ویدیو دانلود
    فیلم اصلی
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.