کراس اوور جدید کیا نیرو با 3 نوع سوخت کار می‌کند

گجت نیوز . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۹:۳۶


کراس اوور جدید کیا نیرو با 3 نوع سوخت کار می‌کند | گجت نیوز

کیا از نسخه سه سوخته کراس اوور نیرو (Niro) رونمایی کرد که شعاع حرکتی آن حتی برای خودروهای دیزلی هم دست‌یافتنی نیست.

کیا در قالب بخشی از برنامه خود برای الکتریکی‌سازی محصولاتش، کراس اوور کامپکت نیرو را در سه نسخه هیبرید، پلاگین هیبرید و تمام‌برقی روانه بازار کرده است. این خودروساز کره‌ای اخیراً از نسخه جدید سه سوخته کیا نیرو با عنوان Tri-Fuel با شعاع حرکتی بسیار بالا رونمایی کرد. همان‌طور که انتظار می‌رود، چنین محصولی از دید رسانه‌های اخبار خودرو پنهان نمی‌ماند.

معرفی نسخه سه سوخته کیا نیرو

کیا نیرو شاید در نگاه اول شبیه به یک کراس اوور هیبرید معمولی به نظر برسد، ولی در واقع گاز نفتی مایع‌شده یا به‌اختصار ال‌پی‌جی به سیستم هیبرید آن اضافه شده است. زیر فضای بار، جایی که معمولاً لاستیک زاپاس قرار داده می‌شود، یک مخزن ال‌پی‌جی با ظرفیت حدود 40 لیتر جا گرفته است. این خودرو همچنین از یک باک بنزین 42 لیتری بهره می‌برد.

پیشرانه این خودرو یک نمونه 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی با قدرت 90 اسب بخار است که با یک موتور الکتریکی 43 اسب بخاری جفت می‌شود. این دو موتور در مجموع می‌توانند 126 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور تولید کنند. یک باتری پک 1.32 کیلووات ساعتی هم وظیفه تامین انرژی موتور الکتریکی مذکور را بر عهده دارد.

در صورتی که مخزن ال‌پی‌جی و باک بنزین پر باشند، کیا نیرو Tri-Fuel می‌تواند مسافت 1600 کیلومتر را طی کند؛ شعاع حرکتی فوق‌العاده بالایی که هنوز برای خودروهای تمام‌برقی قابل تصور نیست و حتی بیشتر خودروهای دیزلی نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند. علاوه بر این، کراس اوور سه سوخته کیا تا 6 درصد آلایندگی‌های کربنی کمتری نسبت به نسخه هیبرید معمولی منتشر می‌کند.

راننده در کنار دکمه استارت به دکمه‌ای دسترسی دارد که با فشردن آن می‌تواند خودرو را وارد حالت گازسوز کند و همچنین میزان سوخت باقی‌مانده را چک کند.

کیا نیرو Tri-Fuel در ایتالیا با قیمت پایه 34 هزار و 450 یورو برابر با 37 هزار و 300 یورو در ایتالیا عرضه شده است. یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ایتالیایی Westport Fuel Systems که در حوزه تجهیزات گازی فعال می‌کند، با کیا برای به‌کارگیری ال‌پی‌جی در این شاسی بلند همکاری کرده است.

هرچند در دور جدید واردات محصولات متعددی از کیا به‌واسطه کوشا خودرو به ایران راه پیدا کرده‌اند، کماکان جای خالی محصولات الکتریکی‌شده این خودروساز کره‌ای در بازار کشور حس می‌شود. البته کوشا خودرو واردات کراس اوور کامپکت تمام‌برقی کیا EV5 را در دستور کار قرار داده است.

در گجت نیوز بخوانید:
  • کراس اوور جدید کیا نیرو با 3 نوع سوخت کار می‌کند
  • هیوندای با این تکنولوژی در نمایشگر خودرو انقلاب به پا می‌کند
  • ایران خودرو شرایط جدید فروش خودروهای برقی بستیون نات و لونا GRE را منتشر کرد
  • شرایط فروش کیا K5 توربو در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی اعلام شد + قیمت و مشخصات
  • شرایط فروش پیکاپ کره‌ای موسو گرند خان در آبان 1403
کیا 1403-08-01
شایان مددی
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.