#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

کیهان . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۲۰:۲۸


در ستایش صبر
 حجت‌الاسلام سیدکمیل باقرزاده با انتشار این تصویر نوشت: «این عکس، دیروز و فقط چند دقیقه بعد از تدفین شهید عزیز، دکتر رضا عواضه همسر لبنانیِ شهیده‌ ایرانی خانم معصومه کرباسی در روضه‌الحوراء در ضاحیه‌ جنوبی بیروت ثبت شده. پدر، مادر و خواهر آقا رضا، به همراه مهدی و مهتدی و محمد عزیز و زهراء و فاطمه جان، فرزندان آقا رضا و معصومه خانم در عکس حضور دارند. شما رو به خدا، به چهره‌ این بچه‌ها نگاه کنید؛ آیا اثری از شکست در این چهره‌ها می‌بینید؟! حالا دوباره به این عکس خیره شوید، خوب نگاه کنید و چهره‌ این بچه‌ها را به خاطر بسپارید. امروز اگر به وظیفه‌ خود در قبال خون امثال معصومه و رضا عمل نکنیم، اون دنیا قطعاً نمی‌توانیم در صورت این بچه‌ها و پدر و مادرشان نگاه کنیم...»
زن زندگی آزادی
 فاطمه سادات فردوس با انتشار تصویری از شهیده معصومه کرباسی در کنار همسر و فرزندانشان نوشت: «زن بود، مادر بود، ایرانی بود، به دست جنایت کارترین رژیم تاریخ به شهادت رسید، اما روشنفکرانِ مدعیِ حمایت از زن زندگی و آزادی نه غمگین می‌شوند، نه هشتگی میزنن! چرا؟ چون محجبه است... چون شعار احترام به عقاید مختلف‌شان صرفا وسیله‌ای برای توجیه اعمال خودشان است!»
غلط‌های اضافی
 علیرضا زادبر: «در بیانیه‌های ماه‌های گذشته چین و روسیه درباره جزایر، مالکیت جزایر نه به ایران تعلق دارد و نه به امارات، بلکه از واژه «محل منازعه» استفاده شده که طرفین باید حل کنند. اما اتحادیه اروپا از واژه جزایر «اشغال شده» توسط ایران و نقض حاکمیت امارات استفاده کرده است! هر سه غلط کرده‌اند.»
اسرائیل فقط زبان زور می‌فهمد
 جواد قارایی؛ مستندساز: «به بهانه حماس غزه با خاک یکسان شد، به بهانه حزب‌الله، لبنان در حال ویرانی است، به بهانه حوثی‌ها، یمن را، به بهانه حشد‌الشعبی، عراق را، به بهانه بشار اسد سوریه را و به بهانه جمهوری اسلامی، ایران را می‌خواهند نابود کنند. اسرائیل فقط حرف زور و ‌قدرت را می‌فهمد.»
تاریخ تکرار می‌شود
 کاربری با انتشار این تصاویر نوشت: «پس از بمباران شیمیایی ژاپن توسط آمریکا تصویر پسر یتیمی که خواهرش را حمل می‌کرد منتشر شد و حالا تاریخ در غزه تکرار می‌شود این بار با کمک مالی و مشارکت آمریکا...!»
کاش اهل اوکراین بود
 علیرضا تقوی نیا نیز با انتشار ویدئویی یک کودک غزه‌ای که خواهر مجروح خود را حمل می‌کند نوشت: «اگر این دختر اهل اوکراین بود، فیلمش ترند اول شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های اروپا می‌شد اما او چشم آبی نیست و یک فلسطینی ساده است و در نتیجه به درک که به این وضع افتاده.»
«آمریکا» مدیر جنگ در غزه و لبنان
 عبدالله گنجی: «وزیر امور خارجه آمریکا برای یازدهمین بار در یک‌سال گذشته-از شروع طوفان الاقصی- وارد تل‌آویو شد. این حجم از حضور، غیر از تماس‌های تلفنی دیگر مقامات، در نوع خود بی‌سابقه است. تحلیل بنده: مدیریت جنگ مستقیم توسط آمریکایی‌ها انجام می‌شود.»
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.