شهاب الدین طباطبایی : جزایر سه گانه متعلق به ایران است

فردا نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۹:۲۶


عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر این که جزایر سه گانه متعلق به ایران است، گفت: حاکمیت ارضی ‌ما با هیچ ادعا و حرفی جابه‌جا نخواهد شد.

سید شهاب‌الدین طباطبائی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص ادعاهای مطرح شده نسبت به جزایر سه‌گانه ایرانی گفت: جزایر سه گانه متعلق به ایران هستند و حاکمیت ارضی ‌ما با هیچ یک از این حرف‌ها جابه‌جا نخواهد شد.

طباطبائی با بیان این‌که موضوع جزایر سه‌گانه هر از چندگاهی مطرح می شود و ادعاهایی در مورد آن مطرح می‌شود، تأکید کرد: هر ایرانی، نه فقط سیاستمداران و مقامات کشور، همه ایرانی‌ها در مورد جزایر سه‌گانه موضع یکسانی دارند و آن این‌ است که این جزایر سه گانه متعلق به ایران هستند و حاکمیت ارضی ‌ما با هیچ یک از این حرف‌ها جابه‌جا نخواهد شد.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: همه مردم پشت این موضع محکم ایستاده‌اند. فرقی هم نمی‌کند اعراب چنین ادعاهایی را مطرح کنند، یا اتحادیه اروپا. این موضوع مشخص و کاملا شفاف است، هم دنیا در مورد این موضوع اطلاعات کاملی دارد، هم در ایران همه بر سر این موضوع با هم متفق هستیم و یکی از موضوعات وفاق همین جزایر سه گانه است.

به گزارش ایرنا، جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس و در نزدیکی تنگه هرمز قرار دارد که بر اساس اسناد تاریخی متقن از دوره هخامنشیان تحت حاکمیت ایران بوده‌اند و جزء جدایی ناپذیر از سرزمین ایران به شمار می‌روند.

به تازگی اتحادیه اروپا و شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس در بند پایانی بیانیه‌ای مشترک، ادعاهای بی اساس گذشته را در مورد جزایر سه گانه ایرانی تکرار کردند.

ایرنا

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه