با ایجاد ناحیه نوآوری در شمال قزوین موافقت شد

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۸:۳۶


در جلسه اقتصاد دانش بنیان به ریاست استاندار قزوین با ایجاد ناحیه نوآوری در شمال قزوین و محدوده پارک علم و فنآوری موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه اقتصاد دانش بنیان به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و با حضور علی رحمانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، جعفر احمدی رئیس پارک علم و فنآوری، روسای دانشگاهها و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری برگزار شد.

جعفر احمدی رئیس پارک علم و فنآوری در این جلسه اظهارداشت: ایجاد ناحیه نوآوری شامل مجموعه ای از مراکز کارآفرینی و شتاب دهنده ها، مرکز رشد و یک مجتمع فناوری است که مکانی برای جذب افراد با ذهنیت کارافرینی و جذب سرمایه گذاران و استقرار کسب و کارهای دانش بنیان است که به توسعه پایدار و اقتصاد کمک ‌می کند.

وی بیان کرد: دانشگاه، دولت، صنعت، محیط زیست و جوامع شهری و رسانه ها و محیط زیست نوعی مارپیچ ۵ گانه نواحی نوآوری است و ‌بازیگران آن شامل فًضاهای کار اشتراکی، مراکز نوآوری، مجتمع های فنآوری، هاب های نوآوری، مراکز رشد، صندوق های پژوهش و فنآوری، شرکت های سرمایه گذار خطرپذیر، تامین کنندگان خدمات، فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی و شتاب دهنده ها هستند.

احمدی تصریح کرد: کارکردهای نواحی نوآوری شامل ارتقای اقتصاد شهری، تحرک و تسهیل نوآوری باز، جذب استعدادها و کارآفرینان، ایجاد فضای کاری با هدف توسعه نوآوری، تامین مالی استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا و کاهش ریسک و تسهیل راه اندازی کسب و کارهای نوآوری است.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین در ادامه در مورد مزایای ناحیه نوآوری تصریح کرد: ایجاد فرصت های شغلی و اشتغالزایی، ایجاد فرصت سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی، تسهیل در تعامل و همکاری بین صنعت و دانشگاه، ایجاد مزیت رقابتی برای شرکتها، تسهیل در توسعه فنآوری و ارتقای صنایع محلی، افزایش شانس موفقیت استارت آپها، پرورش خلاقیت و ایده پردازی در جوانان، و شناخته شدن شرکتها در داخل و خارج از ایران از دستاوردهای ایجاد ناحیه نوآوری است.

احمدی یادآورشد: در این ناحیه صنایع مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، هنر، معدن مستقر می شوند و فعالیتهای خود را در یک مسیر مشخص ادامه می دهند.

وی گفت: وجود 11 شهرک صنعتی در استان، استقرار 13 درصد صنایع کوچک کشور در این منطقه، وجود 168 شرکت دانش بنیان از ظرفیت های استان قزوین است که ایجاد ناحیه نوآوری می تواند این ظرفیت را شکوفا کند.

این مدیر افزود: نقش شهرداری ها در ایجاد ناحیه نوآوری در ایجاد و حفظ زیرساختها و مبلمان شهری و جانمایی سازمانها و شرکتها بسیار مهم است و امیدواریم شهرداری ها  پای کار باشند و با تسهیل در صدور مجوز ساخت و ساز و اعمال معافیت های کسب و کار کمک کنند تا این ناحیه بسرعت شکل بگیرد و استارت آپها تقویت شوند.

در ادامه با ایجاد ناحیه نوآوری و فناوری درشمال قزوین در محدوده پارک علم و فنآوری و در مجاورت سایر پروژه های علمی و تحقیقاتی موافقت شد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.