ویترین روزنامه ها/ هشدار«جام جم» نسبت به پیامد دنبال کردن نمایش زندگی برخی بلاگرها در اینستاگرام/ بررسی بودجه سال آینده در گزارش «دنیای اقتصاد» خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۸:۵۰


شفقنا رسانه_ صفحه یک روزنامه‌ها به عنوان ویترین در مقابل چشم خواننده است به همین جهت انتخاب تیتر، عکس و مطالب فرعی در این صفحه اهمیت زیادی دارد تا خواننده را به داخل متن بکشاند و همراه خود کند. در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به روزنامه‌های امروز، آن‌هایی که دارای مطالب خوب و مخاطب محور و یا محل نقد و بحث هستند، مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش شفقنا رسانه، «کلاه گشاد آرسن لوپن‌های اینستاگرام ‌بر سر ‌مردم» تیتر روزنامه جام جم است که به پیامدهای دنبال کردن صفحات برخی از بلاگرها و نمایش روزمرگی هایشان پرداخت و نوشت: «اینجا صحنه یک نمایش آنلاین است؛ جایی که همه‌چیز گل‌و‌بلبل به‌نظر می‌رسد؛ نه خبری از کسلی و بی‌حوصلگی‌های روزمره است، نه از بی‌پولی، نه از بحث‌ها و دعواهای زن و شوهری و نه هیچ‌چیز دیگر! این دست موارد برای آدم‌معمولی‌هاست نه برای بازیگران صحنه اینستاگرام که فقط نمایانگر یک زندگی لوکس و عاشقانه با یک برنامه‌ریزی و نظم عالی هستند و همه چیزشان با آدم‌های معمولی جامعه فرق دارد!این روزها اینفلوئنسر‌ها وبلاگرها،به‌عنوان الهه‌های شبکه‌های اجتماعی به‌صورت قارچ‌گونه‌ای درحال افزایش هستندو اینستاگرام به مأمن امنی برای جبران ضعف‌ها و کمبودهای واقعی این افراد تبدیل شده است. جایی‌که زیباترین عکس‌ها پست می‌شوند و اتفاقات مثبت روزمره نیز به شکل اغراق‌آمیزی بازگو و تحریف می‌شوند.چه بپذیریم چه نپذیریم امروزه روح و روان و زندگی بسیاری از افراد جامعه تحت‌تأثیر فخرفروشی و نمایش‌های متنوع بلاگرها قرارگرفته وبه بن‌بست رسیده است.نصیری معتقد است که دنبال‌کردن صفحات روزمرگی بلاگرها باعث افسردگی و سرخوردگی افراد می‌شود. غیر از آسیب‌های روحی و روانی آن، این نوع از محتواها فرهنگ کلی جامعه را نیز نشانه گرفته است. مدیرکل باشگاه مدیریت رسانه وتوسعه سوادرسانه‌ای یونسکوی ایران دراین‌باره بیان می‌کند: مخاطبان صفحات روزمرگی بلاگرها در بسیاری از مواقع در انگاره‌ها و باورهای فرهنگی خود دستکاری می‌کنند تا بتوانند شبیه آن مدل از زیستی که بلاگر ارائه می‌دهد، شوند. »

«۴ پیام در ۱۰ رقم کلیدی» تیتر روزنامه دنیای اقتصاد است که در گفتگو با نمایندگان به بررسی بودجه سال آینده پرداخت و نوشت: «نکته مهم در رابطه با لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ این است که نرخ تسعیر کالاهای اساسی یورو به ریال از ۳۱هزار تومان در سال ۱۴۰۳ به رقمی نامعلوم با توجه به تورم در سال ۱۴۰۴افزایش خواهد یافت. یوروی ۳۱هزار تومانی معادل دلار ۲۸۵۰۰تومانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بود. به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت در صورتی که تورم سال ۱۴۰۳، برابر با ۳۰درصد باشد، نرخ یورو برای کالاهای اساسی برابر با ۴۰۳۰۰تومان و نرخ دلار نیز برابر با حدود ۳۷هزار تومان خواهد بود. به نظر می‌رسد تغییر ارز ترجیحی کالاهای اساسی بخشی از فرآیند گام برداشتن در راستای یکسان‌سازی نرخ ارز در کل اقتصاد است.»

در ادامه صفحه یک سایر روزنامه ها را ببینید….

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه