واکنش وزیر کشور به نقش جریانات سیاسی در انتخاب استانداران

فردا نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۰:۲۸


اسکندر مومنی گفت: برای انتخاب استانداران پیشنهادات همه جریان‌های سیاسی بررسی می‌شود و این مختص یک جریان سیاسی نیست.

اسکندر مومنی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره نقش جریانات سیاسی در انتخاب استانداران عنوان کرد: برای انتخاب استانداران پیشنهادات همه جریان‌های سیاسی بررسی می‌شود و  این مختص یک جریان سیاسی نیست.

وی افزود: نهایاتا بر اساس شاخص‌هایی که مطرح می‌شود استاندار پیشنهادی در هیئت دولت حضور می‌یابد و پس از صحبت مخالفان و موافقان  و دفاع وی از برنامه‌هایش استاندار انتخاب می‌شود.

وزیر کشور ادامه داد: استانداران بر اساس سیاست‌های رییس‌جمهور و وعده‌های ایشان در انتخابات، با پیشنهاد وزارت کشور در هیئت دولت منتخب می‌شوند.جز یکی-دو مورد با اکثریت و اجماع رأی آورده‌اند و اولین‌ها در این دولت شکل گرفت که کار آسانی نبود.

مومنی گفت: اولین استاندار اهل سنت بعد از انقلاب را در این دولت انتخاب کردیم، هم‌چنین اولین استاندار از قومیت عرب و اولین فرماندار خانم اهل‌سنت در این دولت منصوب شد. این کار بر اساس شعار وفاق ملی و تدابیر رییس‌جمهور صورت گرفته است.

وی درباره برنامه دولت برای ساماندهی اتباع غیر مجاز نیز گفت: یکی از اولویت‌های ما دیپلماسی همسایگی و مرز دوطرفه است و هم ما و هم طرف مقابل باید مراقبت داشته باشیم که ورود غیرمجاز از قبیل قاچاق اسلحه و قاچاق انسان انجام نشود. همسایگان نیز باید از مرزهای خود مراقبت داشته و نسبت به آن کنترل داشته باشند.

وزیر کشور اظهار داشت: بناست یک نشست منطقه‌ای با همسایگان‌مان و وزرای کشور همسایه درباره افزایش امنیت مرزها داشته باشیم. یک کشور به تنهایی نمی‌تواند از مرزها مراقبت کند و این کار حتماً باید به صورت دوجانبه انجام شود.

تسنیم

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه