وزیر کشور: استانداران براساس وعده‌های رئیس جمهور انتخاب می‌شوند / اولین استاندار اهل سنت بعد از انقلاب، اولین استاندار از قومیت عرب و اولین فرماندار خانم اهل‌سنت را در این دولت انتخاب کردیم

انتخاب . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۰:۲۳


ایسنا: وزیر کشور گفت: اولین استاندار اهل سنت بعد از انقلاب را در این دولت انتخاب کردیم، هم‌چنین اولین استاندار از قومیت عرب و اولین فرماندار خانم اهل‌سنت در این دولت منصوب شد.

اسکندر مومنی وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره انتخاب استانداران گفت: استانداران بر اساس سیاست‌های رئیس‌جمهور و وعده‌های ایشان در انتخابات، با پیشنهاد وزارت کشور در هیات دولت منتخب می‌شوند.

وی تأکید کرد: جز یکی، دو مورد با اکثریت و اجماع رأی آورده‌اند و اولین‌ها در این دولت شکل گرفت که کار آسانی نبود.

وزیر کشور گفت: اولین استاندار اهل سنت بعد از انقلاب را در این دولت انتخاب کردیم، هم‌چنین اولین استاندار از قومیت عرب و اولین فرماندار خانم اهل‌سنت در این دولت منصوب شد.

مومنی اظهار کرد: این کار بر اساس شعار وفاق ملی و تدابیر رئیس‌جمهور صورت گرفته است.

وزیر کشور گفت: یکی از اولویت‌های ما دیپلماسی همسایگی است. مرز دوطرفه است و هم ما و هم طرف مقابل باید مراقبت داشته باشیم که ورود غیرمجاز از قبیل قاچاق اسلحه و قاچاق انسان انجام نشود.

مومنی بیان کرد: همسایگان نیز ملزم به مراقبت از مرزهای خود و کنترل نسبت به آن هستند.

وی اظهار کرد: بناست یک نشست منطقه‌ای با همسایگان‌مان یعنی وزرای کشور همسایه درباره افزایش امنیت مرزها داشته باشیم. یک کشور به تنهایی نمی‌تواند از مرزها مراقبت کند و حتماً باید به صورت دوجانبه این اقدام انجام شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه