بایرن اسپانیا بایرن آلمان؛ بارسلونا مقابل گربه‌سیاه!

همشهری . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۰:۵۱


تیم فوتبال بارسلونا مقابل گربه‌سیاه خود دنبال پایانی بر تحقیرهای همیشگی است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در شب دوم و آخر از هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا، ۹دیدار دیگر برگزار می‌شود که بدون تردید مهم‌ترین آنها بازی بارسلونا و بایرن‌مونیخ است. امشب ۲تیم گلزن این فصل به مصاف هم می‌روند و سرمربی بارسا همان کسی است که در پیروزی تاریخی ۸بر ۲مقابل بارسا روی نیمکت بایرن نشسته بود. بارسا با این مربی ۳۳‌گل در ۱۰‌بازی این فصل لالیگا زده است؛ یعنی میانگین ۳.۳‌گل در هر بازی! تیم مهمان هم بد گلزن است و تا هفته هفتم بوندس‌لیگا، ۲۴بار دروازه حریفان را باز کرده؛ میانگین ۳.۴‌گل در هر مسابقه. بایرن یک برد پرگل و تاریخی ۹بر ۲هم در لیگ قهرمانان مقابل دیناموزاگرب به‌دست آورده است. - هانسی فلیک، سرمربی کنونی بارسلونا و سابق بایرن‌مونیخ در ۱۷‌بازی از ۲۰‌بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا (۸۵درصد) پیروز شده که بهترین درصد برد در بین هر مربی با بیش از ۲بازی در این رقابت‌هاست. در واقع، ۱۷‌برد او، بهترین نرخ پیروزی یک‌مربی در ۲۰‌بازی اول در تاریخ مسابقات است. البته او بازی اول خود را در بارسلونا مقابل موناکو واگذار کرد.

هر دو تیم در حال حاضر در صدر لیگ‌های خود هستند، اما تقابل‌های اخیر در این بازی نشان می‌دهد که بایرن دست برتر را دارد. بارسلونا در هر ۶‌رویارویی اخیر خود از بایرن شکست خورده و ۲۲‌گل دریافت کرده و در ۴‌شکست اخیر اصلا موفق به گلزنی نشده است.

در کل تاریخ بارسا تنها یک‌بار پیش آمده که این تیم در ۷مسابقه متوالی به یک‌حریف ببازد که آن‌هم مربوط می‌شود به سال‌های ۱۹۶۲تا ۱۹۶۵و ۷شکست پیاپی در ال‌کلاسیکوها مقابل رئال‌مادرید. بایرن اگر امشب هم ببرد، به رکورد رئال می‌رسد.

بایرن بعد از رئال‌مادرید که بین سال‌های ۲۰۱۰تا ۲۰۱۹موفق شد ۷بار پیاپی آژاکس هلند را شکست دهد، به‌دنبال تبدیل شدن به دومین تیمی است که در ۷بازی متوالی لیگ قهرمانان اروپا در برابر یک حریف پیروز می‌شود.

در میان تیم‌های این فصل، بارسلونا در طولانی‌ترین دوره بازی‌های متوالی لیگ قهرمانان اروپا (۸) از لحاظ گلزنی در زمین خودی است. با این حال، آخرین تیم مهمانی که توانست دروازه‌اش را در این رقابت‌ها بسته نگه دارد، بایرن‌مونیخ در اکتبر ۲۰۲۲بود که توانست بارسای میزبان را ۳بر صفر شکست دهد.

در اردوی بارسا اخبار خوبی وجود دارد. گاوی پس از چند صد روز بازی کرد و دی‌یونگ، اولمو و فاتی هم خوب شده‌اند. البته فاتی در ناحیه همسترینگ مشکل اساسی دارد و بعید است دوباره به روزهای خوبش برگردد. عضلات پشت ران و نوع آسیب‌دیدگی‌اش، او را از کشیده شدن کامل پایش باز می‌دارد. به همین دلیل هیچ مربی‌ای، حتی دی‌زربی، او را بازی نمی‌داد. دی‌یونگ هم در بازی قبلی بی‌انضباطی داشت. مربی به او گفت گرم کند اما بازی به هافبک هلندی نرسید و او ناراحت شد. فعلا فقط تراشتگن، اریک گارسیا و کریستنسن مصدومند.

لوا و هری کین زیاد گل می‌زنند. هری کین تنها در ۳۹بازی بوندس‌لیگایی موفق به ثبت ۶ هت‌تریک شد. کمترین تعداد مورد نیاز توسط یک شخص در تاریخ لیگ برتر آلمان. او ۴هت‌تریک کمتر از لوا دارد؛ ۱۴به ۱۸.لواندوفسکی هم ۱۲گل در ۱۰‌بازی لالیگا زده که حتی از رکورد مسی هم بهتر است. او همین هفته از رکورد گرد مولر افسانه‌ای در جدول بیشترین گل در لیگ‌های اروپایی عبور کرد و به سومین گلزن برتر تاریخ ۵لیگ بزرگ اروپا تبدیل شد؛ لیونل مسی (۴۹۶گل)، کریستیانو رونالدو (۴۹۵)، جیمی گریوز (۳۶۶) و روبرت لواندوفسکی (۳۶۶).

بایرن مونیخ در ۱۰‌بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا پیروز شده؛ یک‌تساوی و ۲‌شکست و نرخ ۷۰درصد پیروزی.

جمال موسیالا، ستاره ۲۱‌ساله بایرن که در اردوی تیم ملی آلمان دچار آسیب‌دیدگی شده بود، به تمرینات برگشته و برای بازی امشب در دسترس است. استانیشیچ تا ‌ماه نوامبر مصدوم است و پاولوویچ هم تازگی‌ها مصدوم شده و ۶‌ماه غایب خواهد بود.

اسلاوکو وینیچ داور اسلوونیایی قضاوت بازی را برعهده خواهد داشت. او ۲‌بار برای بایرن سوت زده است؛ تساوی یک‌-یک مقابل ویارئال (یک‌چهارم‌نهایی ۲۲-۲۰۲۱) و پیروزی ۳بر صفر مقابل لاتزیو (یک‌هشتم‌نهایی ۲۴-۲۰۲۳).

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.