وینیسیوس، دورتموند را به آتش کشید

دیدار نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۰:۱۲


در شب هت‌تریک تماشایی وینیسیوس برابر دورتموند، رئال مادرید نیمه اول جهمنی را به برد پرگل ۵ بر ۲ تبدیل کرد. در این بازی جود بلینگام انگلیسی تنها یک سایه در زمین بود، ولی ستاره برزیلی رئال همه‌کار کرد.

دیدارنیوز: رئال مادرید برای نخستین بار در ۲۰ سال اخیر شکست ۲ بر صفر خانگی در لیگ قهرمانان اروپا را به پیروزی تبدیل کرد.

بازی شجاعانه زنبور‌ها در سانتیاگو برنابئو حاصلی برای شاگردان نوری شاهین در پی نداشت و رئال مادرید با هت‌تریک وینیسیوس جونیور شکست ۲ گله مقابل دورتموند را با برتری قاطع ۵ بر ۲ عوض کرد. هفته سوم رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۹ مسابقه آغاز شد که طی آن آرسنال با یک گل شاختار دونتسک را شکست داد و یوونتوس با همین نتیجه به اشتوتگارت باخت. پاریس با نتیجه یک بر یک مقابل آیندهوون متوقف شد و استون‌ویلا با برتری ۲ بر صفر مقابل بولونیا به صدر رسید.

در حال حاضر استون‌ویلا با کسب هر ۹ امتیاز ممکن از ۳ مسابقه نخست در صدر جدول قرار دارد و تیم‌های موناکو، اسپورتینگ لیسبون و آرسنال با ۷ امتیاز در جایگاه‌های دوم تا چهارم جای گرفته‌اند. دورتموند، بنفیکا، برست، لورکوزن، رئال مادرید، یوونتوس و لیورپول در جرگه تیم‌های ۶ امتیازی قرار دارند و وضعیت جدول فرداشب با برگزاری ادامه مسابقات این هفته دستخوش تغییرات گسترده خواهد شد.

تکرار فینال رقابت‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی آغاز شد که دورتموند تا پیش از آغاز هفته جدید با ۹ امتیاز و تفاضل گل ۹+ در صدر جدول قرار داشت. کار تیمی زیبای یاران دورتموند در دقیقه ۳۰ به گل دونیل مالن منجر شد و تنها ۴ دقیقه بعد روی پاس گل خود او نوبت به گلزنی جیمی گیتنز رسید تا زنبور‌ها در خانه رئال مادرید با ۲ گل پیش بیفتند.

با این حال این برتری تنها تا دقیقه ۶۰ دوام آورد. ضربه سر آنتونیو رودیگر روی ارسال کوتاه کیلیان امباپه مادریدی‌ها را به جریان مسابقه برگرداند، پیش از آنکه وینیسیوس جونیور تنها ۲ دقیقه بعد روی کار عالی امباپه کار را به تساوی بکشد.

ماکسیمیلیان بیر در دقیقه ۷۶ موقعیت درخشانی برای پیش انداختن دورتموند داشت، اما تیبو کورتوا شلیک یار تعویضی نوری شاهین را با پا مهار کرد و بلافاصله در طرف دیگر زمین رئال مادرید به گل سوم رسید؛ این بار لوکاس واسکس بود که با بهره‌گیری از اثرگذاری اشتباه یکی از مدافعان حریف به داخل محوطه تاخت و از گوشه سمت راست گرگور کوبل را ناکام گذاشت.

این، اما پایان کار نبود؛ تنها ۳ دقیقه بعد وینیسیوس جونیور با توپ‌گیری از حریف، نیمی از زمین مسابقه را روی ضد حمله پیمود، پیش از آنکه با شلیک از پشت قوس محوطه جریمه شب استثنایی مادریدی‌ها را تکمیل کند. بال تکنیکی برزیلی همچنان تشنه درخشش بود و آشفتگی عجیب دفاع خود باخته دورتموند به او کمک کرد با شلیک به سقف دروازه سه‌گله خود را تکمیل کند. هر ۵ گل رئال مادرید در یک بازه زمانی ۳۳ دقیقه‌ای به ثمر رسید.

شاگردان میکل آرتتا در آرسنال با یک برتری شیرین و نه چندان مقتدرانه به شکست تلخ اول هفته مقابل بورنموث واکنش نشان دادند. بازی با سلطه توپچی‌ها آغاز شد و حملات آرسنال در دقیقه ۲۹ بالاخره به نتیجه رسید. گابریل مارتینلی از سمت چپ به محوطه جریمه نفوذ کرد و در موقعیت شوت‌زنی قرار گرفت؛ شلیک او بعد از برخورد به مدافعان منحرف شد و به تیر عمودی دروازه برخورد کرد، اما توپ خارج‌شده به پشت دمیترو ریزنیک، سنگربان شاختار دونتسک برخورد کرد و به داخل دروازه برگشت. ریزنیک اشتباه خود را در دقیقه ۷۷ جبران کرد؛ وقتی برخورد توپ به دست والری بوندار به اعلام ضربه پنالتی منجر شد، اما ایستادگی دروازه‌بان ۲۵ ساله مهار شلیک لئاندرو تروسار را به دنبال داشت.

پاری‌سن ژرمن بعد از برد میلی‌متری مقابل ژیرونا و شکست مقابل آرسنال، در خانه در برابر صدرنشین لیگ برتر هلند متوقف شد. جدال پاری‌سن ژرمن و آیندهوون در شرایطی آغاز شد که هر ۲ تیم برای رسیدن به ۸ رده نخست و جایگاه مستقیم صعود به پیروزی نیاز داشتند.

شاگردان لوئیس انریکه بازی را بهتر آغاز کردند، اما این آیندهوون بود که در دقیقه ۳۴ با شلیک راه دور استثنایی نوا لانگ به گل نخست رسید. تلاش‌های پاریس برای جبران نتیجه تا دقیقه ۵۵ طول کشید تا این که اشرف حکیمی روی پاس فابیان روئیس از پشت محوطه جریمه تور دروازه والتر بنیتس را به لرزه درآورد.

روند پیروزی‌های اروپایی یوونتوس متوقف شد و شاگردان تیاگو موتا در خانه با یک گل مغلوب اشتوتگارت شدند؛ بیانکونری از همان ابتدای مسابقه تحت تأثیر بازی سلطه‌گرانه آلمانی‌ها بود؛ گل دنیز اونداو با بازبینی ویدیویی تصاویر به دلیل خطا مردود اعلام شد و ضربه پنالتی انزو میلو از کنار دروازه به بیرون رفت، اما تلاش‌های اشتوتگارت ادامه یافت تا اینکه البلال توره در دقیقه ۹۲ روی پاس خود انزو میلو حساب کار را یک بر صفر کند. دانیلو، کاپیتان برزیلی یوونتوس در دقایق ۸۱ و ۸۴ از داور کارت زرد گرفت تا بانوی پیر بازی را با ۱۰ نفر به پایان برساند.

در دیگر دیدار‌های مهم استون‌ویلا با ضربه آزاد مستقیم جان مک‌گین و شلیک جان دوران از سد بولونیا گذشت و با کسب هر ۹ امتیاز ممکن به صدر جدول چسبید. اسپورتینگ لیسبون با ۲ گل در خانه اشتورم گراتس به پیروزی رسید و ژیرونا با ۲ گل اسلوان براتیسلاوا را از پیش رو برداشت. در مسابقات زودهنگام شب گذشته موناکو با ۲ گل از مینامینو به برتری ۵ بر یک خانگی مقابل ستاره سرخ بلگراد دست یافت و میلان با نتیجه ۳ بر یک بروخه بلژیک را شکست داد.

هفته جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری ۹ دیدار به پایان می‌رسد که طی آن در مهم‌ترین مسابقه بارسلونا میزبان بایرن مونیخ است. لایپزیش از لیورپول پذیرایی می‌کند، اینتر به خانه یانگ بویز می‌رود و اتلتیکو مادرید از لیل استقبال می‌کند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه