وزیر جهاد کشاورزی: در این دولت اولین کمیسیون مشترک با کشور تانزانیا برگزار کردیم خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۱:۳۱


شفقنا- وزیر جهاد کشاورزی گفت: در دولت چهاردهم اولین کمیسیون مشترک را با کشور تانزانیا در آفریقا برگزار کردیم که مسئولیت آن وزارت جهاد کشاورزی بود.

به گزارش شفقنا، غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار داشت: در دولت چهاردهم اولین کمیسیون مشترک را با کشور تانزانیا در آفریقا برگزار کردیم که مسئولیت آن وزارت جهاد کشاورزی بود.

او ادامه داد: کشورهای آفریقایی در اولویت دولت قرار داشتند و بعد از ۱۶ سال وقفه در کشور تانزانیا اولین کمیسیون را برگزار کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به دستاوردهای این کمیسیون گفت: حدود ۱۱ مورد قرارداد و تفاهم‌نامه را توسط بخش خصوصی و بازرگانان ما امضا شد و بخشی را هم قسمت‌های دولتی با این کشور مورد توافق قرار دادند و لذا اقدامات خوبی صورت گرفت و اسناد خوبی امضا شد.

نوری قزلجه ادامه داد: قرار شد تا سفارت خانه تانزانیا در تهران تاسیس شود و لغو روادید و تسهیل صدور روادید با کشور تانزانیا برای بازرگانان ما اتفاق بیفتد.

او تاکید کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در این شکور وجود دارد و به نوعی دروازه شرق آفریقا محسوب می‌شود و به همین خاطر اهمیت بیشتری برای ما دارد و امیدواریم بخش دولتی و خصوصاً بازرگانان ما بتوانند قراردادهایشان را پیگیری کنند و دنبال قراردادهای جدیدتری هم باشند.

ادامه دارد…

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه