وزیر ارتباطات: رفع فیلترینگ با جدیت دنبال می‌شود

فردا نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۱:۵۵


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت با جدیت موضوع رفع فیلترینگ را دنبال می‌کند، اعلام کرد: وضعیت موجود به صلاح نیست و طبیعتا باید به سمتی برویم که گشایش‌هایی در این زمینه اتفاق بیفتد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت با جدیت موضوع رفع فیلترینگ را دنبال می‌کند، اعلام کرد: وضعیت موجود به صلاح نیست و طبیعتا باید به سمتی برویم که گشایش‌هایی در این زمینه اتفاق بیفتد.

ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی گفت: گزارش وضعیت اینترنت در قالب گزارشی به شورای سران ارایه شده و نگاه ما براساس واقعیت‌هایی است که وجود دارد.

وی افزود: وضعیت موجود به صلاح نیست و دولت با جدیت موضوع رفع فیلترینگ را دنبال می‌کند. طبیعتا باید به سمتی برویم که ارتقا وضعیت موجود داشته باشیم، جمع بندی هم این بوده که ادامه وضعیت موجود به مصلحت نیست و باید به سمتی برویم که بازگشایی اتفاق بیفتد.

هاشمی گفت: دلایل به روایت آمار نشان می‌دهد که ادامه این روند به مصلحت نیست و چالش‌های جدیدی برای کشور ایجاد کرده است، ما این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم چرا که از طرفی وعده رئیس جمهور و دولت بوده است و از طرفی موضع رسمی دولت به حساب می‌آید.

هاشمی در پاسخ به سوال تسنیم درخصوص اقدامات دولت برای حمایت از کسب و کارهای دیجیتال بیان کرد: یکی از موضوعات جدی که در حال حاضر مطرح است، کیفیت شبکه اینترنت است. نامناسب بودن کیفیت دسترسی به شبکه باعث شده که بسیاری از کسب‌وکارها با مشکلات جدی مواجه شوند. لذا وزارت ارتباطات تلاش می‌کند تا از ظرفیت بخش خصوصی به‌ویژه در این زمینه استفاده کند.

وی درخصوص فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی و حمایت دولت از آنان نیز اعلام کرد: در خصوص پیام‌رسان‌های داخلی، تعداد کاربران فعلی قابل توجه است و ما تلاش داریم تا حمایت‌های لازم را برای تقویت خدمات این پیام‌رسان‌ها انجام دهیم. همچنین در مورد توسعه فیبر نوری که دولت قبلی پیگیر آن بود، در حال حاضر برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است و ما به دنبال برنامه‌ریزی دقیق و با کیفیت هستیم.

وزیر ارتباطات درباره به‌کارگیری بخش خصوصی در زمینه ساخت و پرتاب ماهواره عنوان کرد: فعال‌سازی بخش خصوصی در صنعت فضایی یکی از نکات مهمی است که ما به آن توجه داریم و تلاش می‌شود تا از ظرفیت نخبگان کشور نیز بهره‌برداری شود. ما به طور موازی از ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای پیشبرد پروژه‌های فضایی استفاده خواهیم کرد و انتقال دانش و فناوری نیز در دستور کار ما قرار دارد.

تسنیم

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.