بررسی روند پیشرفت هوشمندسازی شبکه توزیع برق کشور

خبرگزاری دانشجو . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۲:۲۷


روند پیشرفت هوشمندسازی شبکه توزیع برق کشور با حضور معاون هماهنگی توزیع و مدیران ارشد این معاونت و ارتباط برخط با شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور در مرکز پایش شرکت توانیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در ابتدای این جلسه محسن ذبیحی معاون هماهنگی توزیع با اشاره به تاثیر قابل توجه هوشمندسازی بر کاهش ناترازی تولید و مصرف، بر اهمیت تلاش شرکت‌های توزیع نیروی برق در هوشمندسازی مشترکین تاکید کرد و جدیت و پیگیری شبانه‌روزی تمامی جوانب این طرح از ۱۴ مگاپروژه وزارت نیرو را توسط مدیران عامل شرکت‌های توزیع نیروی برق امری لازم و حیاتی دانست.

در ادامه، پیشرفت هوشمندسازی مشترکین در تعرفه‌های گوناگون نظیر مشترکان صنعتی، اداری و کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و چالش‌ها و موانع موجود در این راه توسط مدیران ارشد معاونت هماهنگی توزیع و مدیران عامل شرکت‎های توزیع نیروی برق ارائه و راهکار‌هایی برای رفع این مشکلات پیشنهاد شد.

همچنین حامد احمدی مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر در این جلسه با اشاره به تدوین و تصویب دستورالعمل‌های مورد نیاز جهت استانداردسازی و تسهیل هوشمندسازی شبکه و مشترکین در دفاتر مختلف معاونت هماهنگی توزیع، به رصد برخط عملکرد و پیشرفت شرکت‌های توزیع نیروی برق در برنامه‌های ابلاغی هوشمندسازی از طریق دریاچه داده شرکت توانیر اشاره کرد.

وی با تاکید بر نقش مهم پایش برخط مشترکین خانگی و تجاری پرمصرف در تعرفه‌های مختلف بر مدیریت اوج بار در تابستان ۱۴۰۴، از نصب کنتور‌های هوشمند برای بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک خانگی با دیماند مصرفی بیش از۲.۵ برابر الگوی مصرف خبر داد.

وی در ادامه افزود: هوشمندسازی ۶۵۰ هزار مشترک تجاری پرمصرف نیز با جدیت در شرکت‌های توزیع نیروی برق در حال پیگیری و پیاده‌سازی است.
از دیگر برنامه‌های هوشمندسازی برای مدیریت اوج بار ۱۴۰۴، تعویض کنتور معیوب، کنترل‌پذیری پست‌های عمومی و نصب ۱۵۰۰ کلید اتوماسیون در شبکه توزیع نیروی برق است که شرایط و الزامات مورد نیاز آن در ادامه این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.