۳ موج بزرگ اعتراضات سراسری در اراضی اشغالی

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۳:۴۶


برگزاری اعتراضات سراسری در اراضی اشغالی طی سال‌های گذشته و قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در بن بست عدم تحقق اهداف نظامی و سیاسی در غزه و لبنان از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: ساکنان اراضی اشغالی که از سراسر جهان برای مشروعیت بخشیدن به یک رژیم اشغالگر در این منطقه جمع شده‌اند، طی سال‌های گذشته با چالش‌های زیادی از جمله بحران اقتصادی و افزایش قیمت‌ها در کنار عملکرد نامطلوب کابینه این رژیم رو به رو بوده‌اند که همین مسأله باعث شده تظاهرات زیادی در اراضی اشغالی برگزار شود.

روزنامه القدس العربی به تاریخچه برگزاری اعتراضات سراسری در اراضی اشغالی پرداخت و نوشت: در سال ۲۰۱۱ افزایش اجاره خانه‌ها در اراضی اشغالی باعث شد یک تظاهرات گسترده در اعتراض به این شرایط برگزار شود و ماه قبل از آن نیز اعتراضات دیگری در خصوص افزایش قیمت مواد غذایی در این منطقه با نام «اعتراضات اجتماعی» صورت گرفت. بعد از آن، اقدامات نتانیاهو و کابینه‌اش برای اصلاحات قضائی از جمله کاهش اختیارات دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای فرار از محاکمه به اتهام فساد مالی باعث شد اعتراضات سراسری دیگری با حضور صدها هزار صهیونیست با نام «اعتراضات علیه اصلاحات قضائی» شکل گرفت. حین جنگ کنونی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نیز تظاهرات گسترده‌ای در اراضی اشغالی علیه عملکرد نتانیاهو و کابینه‌اش و در راستای بازگرداندن اسرای صهیونیست از این باریکه برگزار شد.

عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: حزب الله لبنان وارد مرحله جدیدی از نبرد با دشمن صهیونیستی شده است؛ اعلام مسئولیت حمله پهپادی علیه خانه نتانیاهو در قیساریا، موشک باران حیفا و تل آویو با بیش از ۳۰ موشک و پنج پهپاد انتحاری تنها طی یک روز و هدف قرار دادن شهرک‌های اشغالی الجلیل بیانگر آن است که مرحله دوم نبرد حزب الله تنها اهداف نظامی را دربر نمی‌گیرد بلکه شهرک نشینان صهیونیست را نیز که تمام آنها نظامیان یگان‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند هدف قرار می‌دهد. نتانیاهو بعد از شکست سیستم‌های امنیتی در رهگیری پهپاد حزب الله، به خانه خود باز نخواهد گشت و لقب فراری اعظم را با خود حمل می‌کند همان طور که ۱۵۰ هزار صهیونیست از مناطق شمالی اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

روزنامه لبنانی الاخبار گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی سانسور شدیدی را بر رسانه‌های این رژیم در خصوص خسارات به بار آمده در پی حملات موشکی و پهپادی حزب الله اعمال می‌کند. صهیونیست‌ها اجازه نمی‌دهند هیچ خبرنگار یا شهرک نشینی به مواضع نظامی مورد هدف، نزدیک شوند. بعد از آنکه مشخص شد پهپادهای حزب الله گنبد آهنین را هدف قرار داده‌اند سانسور انتشار اخبار و تصاویر مربوط به مواضع این سامانه موشکی تشدید شده است. بعد از آنکه روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد خطری شهرک نشینان صهیونیست را تهدید نمی‌کند ۳ پهپاد لبنانی باعث شدند یک میلیون صهیونیست در پناهگاه‌ها باقی بمانند.

روزنامه سوری الوطن در گزارشی نوشت: نزدیک به یک ماه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی علیه لبنان و بیش از یک سال از حمله به غزه می‌گذرد. تل آویو تلاش کرده نسخه جنایات خود در غزه را این بار در لبنان تکرار کند و تمام مناطق مسکونی و غیرنظامی وابسته به حزب الله و یا افراد نزدیک به آن را هدف قرار دهد. اما این روند یک سوال مهم برای افکار عمومی ایجاد می‌کند. رژیم صهیونیستی بعد از یک سال چه دستاوردی در نوار غزه داشته که اینک به سراغ لبنان رفته است؟ البته اگر کشتار غیرنظامیان را دستاورد تلقی نکنیم!

روزنامه المراقب العراقی نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی در حال حاضر وارد یک درگیری فرسایشی با تلفات انسانی و خسارات مادی زیاد شده است. از بین رفتن تجهیزات نظامی از جمله پهپادها و تانک‌ها در پی حملات دقیق محور مقاومت تا هلاکت نظامیان صهیونیست در ۲ جبهه غزه و لبنان از نتایج این جنگ فرسایشی است. عملیات طوفان الاقصی باعث شد صدها سرباز و افسر صهیونیست به هلاکت برسند و آمارهای ارائه شده از سوی منابع غربی نشان می‌دهد نبرد طوفان الاقصی یکی از پرتلفات ترین و پرخسارت ترین درگیری برای این رژیم محسوب می‌شود.

روزنامه یمنی المسیره در گزارشی تاکید کرد: صهیونیست‌ها فکر می‌کنند با اعلام نقشه‌های خود برای حمله به صنعاء و استان صعده می‌توانند یک دستاورد برای خودشان دست و پا کنند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هرگز نخواهند توانست اراده و ایمان مردم یمن را تضعیف کرده و آنها را از صف حمایت از آرمان فلسطین کنار بزنند. ملت یمن یک ملت صبور و صادق و عاشق جهاد است و هیچ چیزی نمی‌تواند مانع حمایت آنها از مقدسات اسلامی شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه