پورمحمدی: در صورت همخوانی مصوبات مجلس با لایحه پیشنهادی کسری بودجه نخواهیم داشت

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۴:۱۳


رئیس سازمان برنامه و بودحه درباره کسری بودجه سال ۱۴۰۴ اعلام کرد: اگر مصوبات مجلس با لایحه پیشنهادی دولت همخوانی داشته باشد، این نهاد قادر خواهد بود بدون کسری بودجه عمل کند.

به گزارش برنا، سید حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه، در گفت و گویی به تشریح جزئیات کسری بودجه سال ۱۴۰۴ پرداخت و اعلام کرد: دو رقم اصلی از کسری بودجه ناشی از استقراض و انتشار اوراق مالی در نظر گرفته شده است. بر اساس برآوردها، کسری بودجه به میزان ۹۵۰ همت پیش‌بینی شده که عمدتاً به ناترازی در حوزه بنزین و واردات مرتبط است.

وی افزود: بخشی از این کسری به غیرواقعی بودن منابع و مصارفی مربوط می‌شود که در بودجه درج شده‌اند. به‌عنوان نمونه، در خصوص هدفمندی یارانه‌ها، منابع مورد نیاز برای خرید گندم تضمینی به‌طور معناداری کمتر از نیاز واقعی برآورد شده است. این ناهماهنگی باعث خواهد شد که مصارف واقعی بیشتر از منابع تعیین‌شده باشد و به کسری بودجه منجر شود.

پورمحمدی در ادامه تأکید کرد: اگر مصوبات مجلس با لایحه پیشنهادی همخوانی داشته باشد، دولت می‌تواند بدون کسری بودجه عمل کند. اما در صورتی که برخی تبصره‌ها به تصویب نرسد، دولت ناگزیر خواهد بود به جستجوی راهکارهایی برای جبران کسری بپردازد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه