علم الهدی: حکمرانی دینی با موفقیت دولت به نتیجه خواهد رسید

فردا نیوز . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۶:۰۶


رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی با اشاره به این که حکمرانی دینی با موفقیت دولت به نتیجه خواهد رسید گفت: موفقیت دولت در پیمودن راه انقلاب را آرزو داریم و در این مسیر همه با هم در کنار دولت باقی خواهیم ماند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی با اشاره به این که حکمرانی دینی با موفقیت دولت به نتیجه خواهد رسید گفت: موفقیت دولت در پیمودن راه انقلاب را آرزو داریم و در این مسیر همه با هم در کنار دولت باقی خواهیم ماند.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه و در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی با حضور استاندار جدید که در استانداری خراسان رضوی انجام شد افزود: دولت، عامل اجرایی نظام است و عرصه اجرا و حکمرانی دینی، وظیفه دولت است.

وی ادامه داد: موفقیت این دولت در حکمرانی دین یعنی موفقیت نظام و از این رو باید از تمام ظرفیت‌هایی که می‌توان بهره برد استفاده کرد تا در نهایت حکمرانی دینی به نتیجه برسد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: شورای فرهنگ عمومی و توجه به اقدامات فرهنگی استان باید در راس امور قرار گیرد تا در این شهر و استان که منتسب به امام رضا (ع) است، اقدامات شایسته در انجام خدمات فرهنگی به نتیجه برسد.

علم الهدی افزود: استاندار خراسان رضوی یکی از نیروهای رزمنده در دوران دفاع مقدس بوده است و امیدواریم تجربه آن حضور که در ساختار فکری و روحی ایشان نهادینه شده است در مدیریت اجرایی استان استفاده شود.

ایجاد فضای با نشاط و معنوی در مشهد

استاندار خراسان رضوی و نایب رییس شورای فرهنگ عمومی نیز در ادامه این نشست گفت: وظیفه ذاتی تمام دستگاه های استان، پرداختن به شاخصه های هویتی هر منطقه است و باید این موضوع به گونه ای ساماندهی شود تا نسل‌های آینده از هویت خود آگاه باشند.

غلامحسین مظفری افزود: شورای فرهنگ عمومی به عنوان یکی از اصلی ترین شوراهای استان، موضوعات جدی و کاربردی را در دستور کار خود دارد و باید این وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

وی ادامه داد: باید فضای شهر مشهد با نشاط و معنوی باشد تا این موضع در تمام خراسان رضوی فراگیر شود و معنویت تشعشع یافته از بارگاه منور رضوی در اختیار همه مردم و زائران این خطه قرار گیرد از این رو اکنون وظیفه سنگین و سختی را پیش رو داریم.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید سرمایه اجتماعی مردم در استان، به وسیله شورای فرهنگ عمومی ارتقا پیدا کند زیرا تجربه انتخابات گذشته نشان داد برخی از مردم به دلیل تزریق افکار ناامید کننده توسط شبکه های معاند دچار شبهه هایی شده اند.

مظفری افزود: از سوی دیگر کم کاری برخی از مدیران گذشته که نتوانستند از ظرفیت ها، به خوبی بهره برداری کنند در کاهش سرمایه اجتماعی مردم نقش داشت و اکنون باید روند گذشته اصلاح شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شرایط اقتصادی افزود: اگر ۲۰ درصد فرمایشات رهبری در گذشته به اجرا می رسید اکنون شرایط اقتصادی بهتری در کشور شکل می‌گرفت همچنین یکی از مواردی که مورد تاکید ایشان است توجه به حوزه های فرهنگی است و برای پیمودن این مسیر باید کارهای بزرگ و سختی را به نتیجه برسانیم.

استاندار خراسان رضوی به شعار "وفاق و همدلی" رییس دولت چهاردهم نیز اشاره کرد و گفت: باید انسجام، همدلی و وفاق داشته باشیم و راهی غیر از وفاق نداریم تا بتوانیم دست در دست هم استان و کشورمان را در مسیر پیشرفت قرار دهیم از این رو باید از تمام فرصت ها برای خدمتگزاری به مردم استفاده شود.

شناسنامه هویتی شهرستان های استان ایجاد می شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: طرح شناسنامه هویتی شهرستانهای استان روند اجرایی به خود گرفته است و این شناسنامه هم اکنون برای چهار خطه از هشت خطه استان در حال تهیه است.

محمد حسین زاده افزود: این هشت خطه فرهنگی، دارای هویت تاریخی مشترکی هستند که در حوزه های مختلف جغرافیایی استان، سه تا چهار شهرستان را شامل می شوند.

وی ادامه داد: شاخص های این شناسنامه در ۳۱۰ حوزه احصا شده است و باید هویت بخشی و شخصیت سازی برای جوانان مورد توجه قرار گیرد.

شورای فرهنگ عمومی در مرکز تمامی استان‌ها به ریاست ائمه جمعه و نایب رییسی استانداران و دبیری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها فعالیت می‌کند.

مطالعه، تجزیه و تحلیل و ارزیابی سالیانه وضع فرهنگ عمومی هر استان براساس شاخص‌های تدوین شده در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، شناسایی و ارزیابی علمی، پیش بینی و رصد موضوعات اجتماعی و فرهنگی فراگیر استان، انجام تحقیقات مرتبط با فرهنگ عمومی استان و تحلیل و ارزیابی نتایج تحقیقات علمی انجام شده به منظور دسترسی به راهکارهای مناسب برای حل مسایل فرهنگی، شناسایی، سنجش استعدادها، قابلیت ها و توانمندی های فرهنگی استان و بررسی و اظهار نظر در خصوص موضوعات، طرح‌ها و گزارش‌هایی که از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به شورای فرهنگ عمومی استان ارجاع می‌شود از جمله وظایف این شورا در برش استانی آن است./ایرنا

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.