شکایت دادستانی کل تگزاس از دولت بایدن

تسنیم . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۶:۳۳


دادستان کل تگزاس از دولت جو بایدن به دلیل فراهم نکردن امکان بررسی وضعیت شهروندی برخی رای دهندگان ثبت نام کرده، شکایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کن پکستون دادستان کل جمهوری خواه ایالت تگزاس، از دولت جو بایدن به دلیل فراهم نکردن امکان ارزیابی وضعیت شهروندی برخی از رای دهندگان ثبت نام کرده برای انتخابات در این ایالت شکایت کرد.

در این شکایت نامه که در دادگاه منطقه‌ای تگزاس مطرح شده، دولت بایدن و به ویژه وزارت امنیت داخلی به خودداری از کمک به تعیین وضعیت شهروندی حدود 450 هزار رای دهنده از 17/9 میلیون نفری که برای شرکت در انتخابات در این ایالت ثبت نام کرده اند، متهم شده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر رای دادن در انتخابات فدرال آمریکا برای غیرشهروندان ممنوع است و بررسی های دولتی و خصوصی حاکی از اتفاق افتادن موارد نادری از این دست در انتخابات آمریکاست. این در حالی است که دونالد ترامپ و برخی از دوستانش، همچنان معتقدند که تعداد زیادی غیرشهروند، ممکن است در انتخابات 5 نوامبر رای دهند.

وزارت امنیت داخلی تاکنون واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

دفتر پکستون اوایل ماه جاری در نامه ای از دولت خواسته بود تا وضعیت شهروندی افرادی را که ممکن است به صورت غیر قانونی برای شرکت در انتخابات در ایالت تگزاس تا 19 اکتبر ثبت نام کرده باشند، بررسی کند. دفتر پکستون اعلام کرد با جواب نگرفتن از این نامه، تصمیم گرفته شد تا این درخواست به صورت قانونی مطرح شود.

دفتر دادستانی اظهار کرد در تگزاس حدود نیم میلیون رای دهنده که وضعیت شهروندی آنها هنوز تایید نشده، وجود دارد اما تاکید کرد که اکثریت این رای دهندگان احتمالا شهروندان آمریکا هستند و بنابراین صلاحیت رای دادن دارند.

این دفتر خاطرنشان کرد در حالی که اکثر رای دهندگان در این لیست احتمالا شهروندان دارای صلاحیت برای رای دادن هستند، مردم تگزاس هیچ راهی برای تشخیص غیرشهروندان این لیست که نمی توانند رای دهند ندارند.

این در حالی است که چندی قبل وزارت دادگستری آمریکا شکایتی را علیه مقامات ایالت آلاباما به‌دلیل ارائه طرحی مطرح کرد که هدف از آن حذف غیرشهروندان از چرخه انتخابات است.

در متن این شکایت آمده است این طرح قوانین فدرال را نقض می‌کند زیرا در آستانه انتخابات 5 نوامبر اجرایی شده است.

در اواسط ماه اوت که کمتر از سه ماه تا انتخابات باقی مانده بود، وس آلن وزیر ایالت آلاباما از فرآیندی برای حذف غیرشهروندان ثبت‌نام‌کرده برای انتخابات در این ایالت خبر داد و اظهار کرد که بیش از 3200 نفر که در این ایالت برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، شهروندان آمریکا نبودند.

وزارت دادگستری ضمن طرح این شکایت در بیانیه‌ای اعلام کرد: مفاد و بندهایی از قوانین فدرال برای جلوگیری از حذف نام رأی‌دهندگان دارای صلاحیت از چرخه انتخابات وجود دارد که در نتیجه تلاش‌های دقیقه‌آخری است. در این بندها از ایالت‌ها خواسته شده است برنامه‌های سیستماتیک خود را با هدف حذف نام رأی‌دهندگان فاقد شرایط از لیست رأی‌دهندگان ثبت‌نام‌شده حداکثر 90 روز مانده به انتخابات کامل کنند.

این وزارت‌خانه تصریح کرد با بررسی این طرح دریافته است که شهروندان بومی و دارای تابعیت نامه‌هایی را دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد سوابق رأی‌دهندگان آنها، غیرفعال شده است و نام آنها در مسیر حذف از لیست رأی‌دهندگان ثبت‌نام‌شده در سراسر آلاباما قرار گرفته است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می شود در حالی که نتایج نظرسنجی های جدید رویترز/ایپسوس نشان می دهد در حالی که رای دهندگان نسبت به شرایط کشور بدبین هستند، کامالا هریس نامزد دموکرات ها با 46 درصد در مقابل دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان با 43 درصد با اختلافی بسیار اندک، پیشتاز است.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.