پوتین: بیش از 30 کشور خواستار پیوستن به بریکس هستند خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۶:۰۱


شفقنا- رییس جمهور روسیه گفت: کشورهای زیادی تمایل دارند وارد سازمان همکاری بریکس شوند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ سی‌ان‌ان نوشت: ولادیمیر پوتین در آیین بازگشایی اجلاس کشورهای بریکس در کازان روسیه گفت: ما به دنبال گسترش بریکس هستیم و در عین حال تلاش می‌کنیم کارایی این نهاد حفظ شود.

اجلاس بریکس در کازان اولین اجلاس جهانی به میزبانی روسیه بعد از حمله این کشور به اوکراین در فوریه 2022 است. آگاهان می‌گویند پوتین با میزبانی بریکس به دنبال نشان دادن توانمندی کشورش در مقابله با تحریم غرب است. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز برای اولین بار بعد از شروع جنگ اوکراین به روسیه سفر کرده که این سفر انتقاد کی‌یف را در پی داشته است.

حدود 20 رهبر جهان از جمله سران ایران، چین، هند و ترکیه در شهر مرکزی کازان حضور دارند و قرار است در این اجلاس به موضوعاتی مانند توسعه سیستم پرداخت بین‌المللی تحت رهبری بریکس و درگیری در خاورمیانه بپردازند.

پوتین در گفتگوهای دوجانبه روز سه شنبه، از جمله با رییس جمهور هند و نخست وزیر هند از روابط نزدیک مسکو و مشارکت استراتژیک با شرکای خود قدردانی کرد.

کشورهای عضو بریکس به خصوص چین و روسیه تلاش می‌کنند این نهاد را بعنوان رقیب یا جایگزین به رده نهادهایی مثل هفت کشور صنعتی برسانند.

این خبر را در سی‌ان‌ان ببینید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه