گیمزکام ۲۰۲۴ چگونه گذشت؟

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۶:۳۹


این رویداد با ارائه آثاری از برند‌های محبوبی، چون پلی‌استیشن، ایکس باکس و کپکام، بازی‌های AAA و عناوین مستقل و حضور مهمانانی سرشناس از صنعت بازی جهان طی چهار روز لحظاتی به یادماندنی برای علاقه‌مندان ویدئوگیم در قلب آسیا فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ رویداد گیمزکام آسیا (Gamescom Asia ۲۰۲۴) از ۲۶ تا ۲۹ مهر به میزبانی سنگاپور برگزار شد. 

جشن ۳۰ سالگی پلی استیشن با ظاهری نوستالژیک

عرضه بازی‌های ایکس باکس از ماه آینده در اپلیکیشن اندرویدی

۶۵۰ کارمند ایکس باکس اخراج شدند

Shawn Layden رئیس سابق استودیوی «PlayStation Worldwide» و مشاور استراتژیک  «Tencent Games»، در روز نخست این رویداد سفر خود را از PlayStation به Tencent در یک گفتگوی آتشین همراه با گوردون ون دایک، یکی از بنیانگذاران و مدیر انتشارات «Raw Fury» به اشتراک گذاشت. بحث آنها به مزایای منحصر به‌فرد بازی‌های AA، از جمله توانایی توسعه سریع با تیم‌های کوچکتر و پرشور متمرکز بود. Layden همچنین در سخنانش به موضوع بازار‌های بازی در آسیا که به سرعت در حال رشد هستند، اشاره کرد.

در روز دوم این رویداد همچنین اگنس کیم، مدیر توسعه جهانی ایکس باکس بر حمایت ایکس باکس از توسعه دهندگان آسیای جنوب شرقی تاکید کرد.

«Gamescom Asia's Invest Circle» که پلتفرمی برای اتصال توسعه دهندگان و ناشران است، در گیمزکام ۲۰۴ با مشارکتی قابل توجه، ناشران، توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران را گرد هم آورد.

روز دوم این رویداد با سخنرانی «آلوین تان»، وزیر فرهنگ، جامعه و جوانان سنگاپور آغاز شد. او در سخنرانی‌اش خلاصه‌ای از عملکرد سنگاپور در صنعت بازی را برای حاضران در رویداد شرح داد. او در سخنانش بر نفوذ روزافزون سنگاپور در صنعت بازی و ورزش‌های الکترونیکی تاکید کرد. او از شرکای محلی و بین‌المللی برای انتخاب سنگاپور به عنوان مرکزی برای نمایش خلاقیت و نوآوری تشکر کرد و بر تعهد کشورش برای تبدیل شدن به یک بازیگر کلیدی در صحنه جهانی تأکید کرد.

در روز دوم، وان هازمر بنیانگذار و مدیرعامل مترونومیک، سخنرانی روشنگرانه‌ای در مورد ارزش فرهنگ‌های محلی در طراحی بازی ارائه کرد. او همچنین به این موضوع اشاره کرد که چگونه این رویکرد می‌تواند به توسعه‌دهندگان مستقل و استودیو‌های بازی کمک کند تا هویتی پایدار بسازند و اطمینان حاصل کنند که برای سال‌های آینده حضور پایداری خواهند داشت.

توسعه‌دهندگان مستقل از سراسر جهان بود فرصت حضور در این نمایشگاه را پیدا کردند. گیمزکام آسیا به بیش از ۶۰ بازی مستقل فرصت حضور داد و شرکت کنندگان فرصتی برای کشف عناوین جدید داشتند. بازی‌های تولید سنگاپور مانند Fables and Tactics از Dim Sum Games و Let’s Build a Dungeon از استودیو Springloaded، جمعیت قابل توجهی را به خود جلب کردند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.