امام جمعه ساوه: مداحان جایگاه و هویت بانوان در خانواده و جامعه را تبیین کنند

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۶:۳۹


امام جمعه ساوه بر ضرورت تبیین جایگاه و هویت بانوان در خانواده و جامعه توسط مداحان تاکید کرد.

به گزارش برنا از مرکزی ، حجت الاسلام جعفر رحیمی در دیدار با بانوان مداح شهرستان ساوه با اشاره به اینکه مداحان، پرچمداران جهاد تبیین در دستگاه سیدالشهدا (ع) هستند، افزود: جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، وظیفه مداحان را بسیار دشوار می‌کند و مداحان باید با بهره گیری از تریبون اقدام به جهاد تبیین کنند.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه مداحان باید جایگاه و هویت بانوان در خانواده و جامعه را تبیین کنند، تصریح کرد: دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که با سیاه نمایی، امید و نشاط را از جامعه بگیرد.

وی افزود: یکی از زمینه‌هایی که دشمن برای جولان انتخاب کرده مسئله هویت زن و خانواده است که در این راستا واجب است با بهره گیری از ظرفیت فضای منبر به تبیین حقایق بپردازیم.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه قیامت، تجسم و تجسد اعمال است، اظهار کرد: در جلسات مداحی به اهمیت جایگاه انسان‌ها و امر به معروف و نهی از منکر و نمازجمعه به صورت ویژه پرداخته شود چرا که بالاترین معروف ولایت است.

وی افزود: بانوان پیش، حین و پس از واقعه عاشورا به رهبری حضرت زینب سلام‌الله علیها نقش بسیار عظیمی در زنده نگه داشتن آن واقعه بزرگ و راه شهدای کربلا داشته‌اند.

امام جمعه ساوه با انتقاد نسبت به شکل برگزاری مجالس ترحیم گفت: مجلس ترحیم، یاد خداست که باید مادحین با لطافت و ظرافت در خصوص تبلیغ دین در این خصوص تلاش کنند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه