شهیدی که ققنوس وار در آتش عشق الهی سوخت ...

پرسون . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۷:۵۵


شهید علی حیدری دیروز و در مسیر حرکت به سمت محل مداوای بیماران توسط پهپادهای رژیم صهیونیستی در میدان صور به شهادت رسید و پیکرش همانگونه که پیش‌بینی کرده بود ققنوس وار در آتش عشق الهی سوخت.

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید احمدی مشاور وزیر و هماهنگ کننده امور شاهد و ایثارگران وزارت بهداشت در یادداشتی نوشت: شهید حیدری در دوران دفاع مقدس به صورت داوطلبانه و در قالب لشکر حضرت رسول (ص) به جبهه رفت و بعد از پایان جنگ، علی رغم امکان حضور در تهران جهت گذراندن طرح از مسئولین اداره طرح خواست وی را به هرکجای کشور که مردم به وجود او بیشتر نیاز دارند اعزام کنند، لذا سال‌ها به صورت داوطلبانه در روستاهای محروم استان هرمزگان طبابت کرد و بعد از آن و در دهه ۷۰ در حال و هوای مبارزه با رژیم صهیونیستی و جاذبه جهادی حزب الله به لبنان رفت، در همانجا ازدواج کرد و در چند خیریه به طبابت می‌پرداخت.

بیماران زیادی در مرکز خیریه امام خمینی (ره) بود همچنان خاطرات به یادماندنی از منش و دلسوزی این پزشک مجاهد را به یاد دارند.

شهید دکتر علی حیدری در اوج دوران جولان تکفیرها در سوریه خود را به صفوف رزمندگان رساند و در درمانگاه‌های صحرایی به مداوای مدافعان حرم پرداخت.

یکی از مسئولین درمانگاهی که شهید حیدری در آنجا کار می‌کرد می‌گوید فقط یک بار از من مرخصی خواست، علت را که جویا شدم گفت مادرم در ایران دچار بیماری شده و به من نیاز دارد، به تهران رفت و مادر را با خود با لبنان آورد و تا مدتها شخصاً مراقبت و امور اولیه او را انجام می‌داد.

موکب امام حسن مجتبی (ع) که هر ساله در اربعین به زوار آقا اباعبدالله الحسین (ع) خدمات درمانی ارائه می‌دهد میعادگاه این سال‌های آخر شهید حیدری بود.

بی شک این پزشک والامقام یکی از هزاران ستاره گمنام نظام سلامت ایران اسلامی است که در سپهر انسانیت و آزادگی نامش تا ابد بر بلندای تاریخ ثبت خواهد شد.

شهادت پزشک جهادی دکتر علی حیدری را به جامعه پزشکی کشور تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

خبرگزاری مهر

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.