موشک یمن از سامانه آمریکایی عبور کرد تحقیر «تاد» با «فلسطین 2»

کیهان . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۲۰:۳۲


در حالی که صهیونیست‌ها و بازوهای رسانه‌ای آن تبلیغات سرسام‌آوری برای استقرار سامانه آمریکایی «تاد» 
سرویس خارجی-
در اراضی اشغالی کرده بودند، موشک بالستیک یمن با نام «فلسطین 2» مثل آب خوردن «تل‌آویو» را هدف قرار داد تا کارآمدی این سامانه در عمل آزموده شود!
درست یک روز پس این که آمریکا به دنبال چند هفته تبلیغات شدید و غلیظ از استقرار سامانه «تاد» در اراضی اشغالی خبر داد تا خیال صهیونیست‌ها را در برابر موشک‌های قدرتمند ایران راحت کند، یمن به یک موشک تل‌آویو را هدف قرار داد! سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز عصر روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله با موشک بالستیک مافوق صوت «فلسطین ۲» 
انجام گرفت و پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شرق یافای اشغالی (تل‌آویو) را هدف قرار داد. 
او برای این که خیال آمریکا و سگ هارش را هم راحت کند، اضافه کرد این موشک ضمن عبور از سامانه‌های پدافندی آمریکایی و رژیم صهیونیستی با دقت به هدف موردنظر اصابت کرد. 
این خبر در حالی منتشر شده که هیچ‌کدام از رسانه‌های صهیونیستی که پروژه تبلیغ سرسام‌آور سامانه آمریکایی «تاد» را پیش بُرده بودند، دم بر نیاوردند و نگفتند چه شد که این سامانه یک موشک انصارالله را نیز رهگیری نکرد و حالا این سامانه چگونه قرار است باران موشک‌های بالستیک و... ایران را رهگیری کند. و این‌گونه یمن توانست، آمریکا، اسرائیل، تاد، فلاخن، گنبد آهنین و... همه را با هم تحقیر کرد.
بد نیست بدانید آمریکا دو روز پیش و همزمان با دریافت سامانه آمریکایی تاد، دوباره از آمریکا یک کمک فوریِ 5میلیارد و 200میلیون دلاری درخواست کرد.
حملات دیوانه‌وار به لبنان
اما جنون آدم‌کُشیِ رژیم صهیونیستی هنوز ادامه دارد و این رژیم بی‌اعتنا به هشدارها مشغول کشتار غیرنظامیان لبنانی و فلسطینی است. منابع خبری سه‌شنبه‌شب و روز چهارشنبه، از حمله وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت خبر دادند. 
این برای چندمین شب و روز متوالی است که ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلفی از بیروت را هدف قرار می‌دهد. منطقه «حاره حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت و اطراف فرودگاه بیروت از جمله مواضعی هستند که ارتش رژیم صهیونیستی به آنها حمله کرده بود. «صور» لبنان نیز گرفتار حملات مکرر رژیم آپارتاید اسرائیل است.
حمله به بیمارستان‌ها و مدارس لبنان
در حالی که تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان وارد سی‌ویکمین روز خود شده است، منابع خبری از بمباران اطراف چند بیمارستان و مدرسه و شهادت و زخمی‌شدن ده‌ها غیرنظامی در این حملات خبر می‌دهند. رئیس سندیکای پزشکان لبنان اعلام کرد که «بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی، پنج بیمارستان از کار افتاده و ۲۲ بیمارستان نیز دچار آسیب جزئی شده‌اند. طبق گزارش روزنامه العربی‌الجدید، وزارت بهداشت لبنان هم اعلام کرده است که اشغالگران اطراف بیمارستان «حریری» در ضاحیه جنوبی بیروت را هم بمباران کردند. منابع لبنانی، دیروز (تا زمان تنظیم این خبر)، قربانیان حملات آخر رژیم آپارتاید اسرائیل را به صورت مجزا اعلام کرده‌اند که در مجموع به حدود 47 نفر می‌رسد؛ بالغ بر 126 نفر نیز زخمی شده‌اند. صهیونیست‌ها دلیل بمباران بیمارستان‌ها را این‌گونه بیان کرده‌اند: «زیر این بیمارستان‌ها طلا و پول‌های حزب‌الله نگهداری می‌شود.»(!)
این اظهارات آن‌قدر مضحک و خجالت‌آور بود که «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا مجبور شد بگوید اسرائیل دروغ می‌گوید. رسانه‌های مختلف نیز با حضور در منطقه این ادعا را رد کرده بودند.
پاسخ فوری و سنگین حزب‌الله
اما حزب‌الله لبنان نیز بیکار نیست و پاسخ‌های سنگین و بعضا بی‌سابقه‌ای به صهیونیست‌ها می‌دهد. رسانه‌ها دیروز- چهارشنبه- از شلیک ده‌ها موشک‌ به سمت تل‌آویو و مرکز اراضی اشغالی خبر دادند. حزب‌الله لبنان هم اعلام کرد به پایگاهی در حومه تل‌آویو حمله کرده است. در بیانیه حزب‌الله لبنان می‌خوانیم: «مقاومت اسلامی در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز چهارشنبه پایگاه گلیلوت، یگان اطلاعات نظامی ۸۲۰۰ در حومه تل‌آویو را با یک موشک باکیفیت هدف قرار داد.» پیش از این رادیو رسمی اشغالگران گزارش داده بود که صدای انفجار در تل‌آویو شنیده شده و پروازها در فرودگاه بن‌گوریون نیز متوقف شده‌اند.
رادیو ارتش اشغالگر ضمن اشاره به شنیده شدن مجدد آژیر خطر در خلیج حیفا و عکا از شلیک ۲ موشک به تاسیساتی در عکا و کریات بیالیک در خلیج حیفا خبر داد. رسانه‌های صهیونیستی هم گزارش داده‌اند دانشگاه حیفا شروع سال تحصیلی را به تعویق انداخته است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش‌تر از وقوع آتش‌سوزی در تأسیساتی در منطقه صنعتی عکا پس از اصابت موشکی که از لبنان شلیک شده بود، خبر داده بودند. آنها اذعان کردند که حدود ۲۰ موشک به سمت خلیج حیفا شلیک شده است. این منابع همچنین مدعی شدند که سامانه‌های دفاعی ۱۵ موشک را در عکا و کریوت رهگیری کرده‌اند. چند موشک هم به منطقه صنعتی شهرک کریات بیالیک اصابت کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حزب‌الله لبنان از روز سه‌شنبه تا صبح دیروز دست‌کم ۳۹ عملیات علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام داده است. آتش‌سوزی‌ای در منطقه‌ای در کریات‌شمونه (اشغالی) پس از اصابت تعدادی راکت حزب‌الله رخ داد. همچنین تعدادی راکت مستقیماً به ۳ ساختمان در کریات‌شمونه اصابت کرد و...
موشک‌باران تل‌آویو عادی شده است
حملات تلافی‌جویان حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی آن‌قدر شدید و زیاد شده است که المیادین با رصد رسانه‌های رژیم آپارتاید اسرائیل در گزارشی نوشت که «رسانه‌های عبری‌زبان اذعان می‌کنند حمله به تل‌آویو و هدف قرار دادن این منطقه توسط حزب‌الله تبدیل به امری عادی نزد رزمندگان لبنانی شده است.» گفتنی است، در نتیجه همین حضور پُررنگ و عملیات‌های سنگین است که گردان‌های «القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پیامی برای رزمندگان حزب‌الله لبنان از ضربات سنگین آنها به مواضع رژیم صهیونیستی و وحدت میدان‌ها تمجید کرد.
الجلیل هر ساعت موشک‌باران می‌شود
رسانه‌های رژیم صهیونیستی به موشک‌باران مداوم اراضی اشغالی از سوی حزب‌الله و نیز اوضاع مخروبه شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه با گذشت بیش از یک‌سال از جنگ اذعان کردند. معاریو در این‌باره نوشت: «باورش سخت است که بیش از یک‌سال از هفتم اکتبر [15 مهر 1402 و عملیات طوفان‌الاقصی] گذشته است و ما هنوز ‌گریه می‌کنیم و حزب‌الله از بین نرفته است... الجلیل در معرض آتش سنگین در روز و هر ساعت قرار دارد... دشوارتر و سخت‌تر از آن، این است که اطراف غزه همچنان متروکه و ویران شده است... قدرت حزب‌الله کم نیست.» بی‌خود نیست که رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند: «حزب‌الله موفق شد شمال را به تعطیلی بکشاند.»
روزهای پُرکار مقاومت عراق
از شامگاه سه‌شنبه تا دیروز نیز مقاومت عراق حضور بسیار پُررنگی در نبرد با رژیم آپارتاید اسرائیل داشته است. مقاومت اسلامی عراق سه‌شنبه‌شب خبر داد که برای دومین‌بار به «غور اردن» حمله کرده است. پیش‌تر هم مقاومت اسلامی عراق از انجام ۲ عملیات پهپادی علیه اهداف حیاتی رژیم صهیونیستی در منطقه «طبریه» و «غور اردن» خبر داده بود. 
ساعاتی بعد، خبر آمد که مقاومت اسلامی عراق در ادامه حملات خود به مواضع رژیم صهیونیستی، یک هدف حیاتی دیگر این رژیم را در جولان اشغالی سوریه هدف گرفت. مقاومت اسلامی در عراق دیروز نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در ادامه رویکرد خود برای مقاومت در برابر اشغالگران، در حمایت از مردم در فلسطین و لبنان و در پاسخ به کشتارهای رژیم غاصب علیه غیرنظامیان اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان، مجاهدین مقاومت اسلامی عراق، بامداد دیروز- چهارشنبه- هدفی حیاتی در‌ام‌الرشراش (ایلات) اشغالی را با پهپاد هدف قرار دادند.» مقاومت تأکید کرد: «عملیات برای انهدام سنگرهای دشمن با سرعت فزاینده‌ای ادامه خواهد یافت.» مقاومت عراق در بیانیه دیگری اعلام کرد در ادامه رویکرد خود برای مقاومت در برابر اشغالگران، برای دومین‌بار هدفی حیاتی را در‌ام‌الرشراش توسط پهپاد هدف قرار دادند. اما اینها پایان ماجرا نبود. ساعاتی بعد نیز مقاومت عراق از حمله پهپادی به یک هدف صهیونیستی در جولان اشغالی خبر داد. مقاومت عراق تأکید کرد: «عملیات انهدام سنگرهای دشمن با سرعت فزاینده‌ای ادامه خواهد یافت.»
شامگاه سه‌شنبه همچنین سایت خبری صابرین‌نیوز گزارش کرد پایگاه اشغالی آمریکا در میدان گازی کونیکو در شمال استان دیرالزور سوریه مورد حمله موشکی قرار گرفت. پیش‌تر هم المیادین به نقل از منابع گزارش داده بود که یک حمله موشکی نیروهای آمریکایی در پایگاه کونیکو در شمال دیرالزور واقع در شرق سوریه را هدف قرار داد.
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه