پیام‌های تسلیت حماس، جهاد و انصارالله یمن به حزب الله

تسنیم . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۲۳:۵۸


جنبش‌‌های مقاومت در فلسطین، یمن و عراق طی بیانیه‌های جداگانه‌ای شهادت رئیس شورای اجرایی حزب الله را به این جنبش لبنانی تبریک و تسلیت گفتند و بر حمایت از این جنبش در مقابله با رژیم اسرائیل تأکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش‌‌های مقاومت در فلسطین، یمن و عراق طی بیانیه‌های جداگانه‌ای شهادت شیخ صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله را به این جنبش لبنانی تبریک و تسلیت گفتند.

پیام تسلیت جنبش حماس

 جنبش مقاومت اسلامی «حماس» شهادت رهبر بزرگ «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله را که در جریان بمباران وحشیانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی علیه ضاحیه جنوبی بیروت به همراه جمع دیگری از برادران مبارزش به شهادت رسید تا به جمع شهدای جبهه پشتیبانی از ملت فلسطین و مقاومت قهرمان آن بپیوندد و یاد و خاطره او در جریان نبرد قهرمانانه طوفان الاقصی ماندگار شود، تبریک و تسلیت گفت.

 حماس طی بیانیه ای خاطر نشان کرد که ما ضمن تسلیت افتخار آمیز شهادت هاشم صفی الدین و دیگر شهدای پاک از میان رهبران و فرزندان امت عربی و اسلامی که در جریان نبرد طوفان الاقصی و در راه آزادسازی فلسطین، قدس و مسجد مبارک الاقصی به شهادت رسیده اند، جهاد و فداکارهای و نقش آفرینی های قهرمانانه آنها در حمایت از ملت فلسطین و پاسخ به تجاوز و جنایت های دشمن صهیونیستی و حمایت از مقاومت مشروع و آرمان بحق مان را ارج می نهیم.

پیام تسلیت القسام حماس

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس طی بیانیه نظامی شهادت سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله در راه دفاع از قدس همراه با شماری دیگر از برادران مجاهدش در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به لبنان را تبریک و تسلیت گفت.

القسام نقش شهید هاشم صفی الدین در حمایت و پشتیبانی از ملت و مقاومت فلسطین را ستود و تاکید کرد که ایشان سهم بسزایی در تقویت جبهه مقاومت علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی طی سالیان گذشته داشتند.

جهاد اسلامی: شهید صفی الدین، در خط مقدم دفاع از آرمان فلسطین بود

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن تسلیت و تبریک شهادت این شهید مقاومت اعلام کرد: ما در جهاد اسلامی فسطین شهید صفی الدین را در خط مقدم دفاع از مردم فلسطین و آرمان آنها می شناختیم. ما درد از دست دادن او را به همراه رهبران دیگرش در حزب الله احساس می کنیم و در عین حال احساس غرور و قدردانی می کنیم که آن‌ها در مسیر بیت المقدس شریک بودند و به آنچه به خدا وعده داده بودند وفادار بودند.

انصارالله: در کنار مقاومت لبنان و فلسطین خواهیم بود.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز با صدور بیانیه‌ای، شهادت شهید صفی الدین را به ملت لبنان و فلسطین و امت مسلمان تسلیت گفت و تأکید کرد که این شهید عمر خود را در راه جهاد و مقابله با رژیم اسرائیل سپری کرد و این شهید بهترین پشتیبان و یاور شهید سید حسن نصرالله در طول مقاومت بود.

جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه «ما بر همبستگی کامل با مقاومت اسلامی لبنان و مردم لبنان و حق آنها برای پاسخگویی مشروع به همه جنایات دشمن صهیونیستی تاکید می کنیم»، افزود: ما بار دیگر با رهبران شهیدی که در راه قدس در فلسطین و لبنان قیام کردند، تجدید میثاق می‌کنیم و در کنار آن‌ها خواهیم بود.

فتوای علمای یمن بر وجوب جنگ با رژیم اسرائیل/ انجمن علمای یمن: ملت‌های اسلامی در کنار حزب الله باشند

انجمن علمای یمن نیز طی بیانیه صمن تسلیت شهادت صفی الدین، در بیانیه خود به این مناسبت اعلام کرد که این شهید در کنار رفقای شهید خود، جانش را در کف دست خود گرفت و از فلسطین و غزه حمایت کرد.

علمای یمن با بیان اینکه ما بر ضرورت انجام مسئولیت های جهادی و اتحاد در برابر یهودیان اولین دشمن امت اسلامی و بشریت تاکید می کنیم. تأکید کردند: ما از ارتش‌های عربی، به‌ویژه ارتش‌های مصر و اردن می‌خواهیم برای حمایت از مردم فلسطین و تجمع به غزه بشتابند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه