یک آلمانی علیه ژرمن‌ها؛ فلیک از روی بایرن مونیخ رد شد!

دیدار نیوز . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۸:۴۶


در شبی که مهدی طارمی برای اینتر موفق به گلزنی نشد، بارسلونا با هدایت هانسی فلیک آلمانی و با هت‌تریک فوق‌العاده رافینیا برزیلی شکست‌‌های چند سال اخیر برابر بایرن مونیخ را جبران کرد تا مانند رئال مادرید مقابل ژرمن‌ها بی‌رحم ظاهر شود.

دیدارنیوز: بارسلونا و رئال مادرید با قلع‌وقمع ۲ غول فوتبال آلمان به نخستین ال‌کلاسیکوی فصل رسیدند.

عملکرد کم‌نقص شاگردان هانسی فلیک و جادوی ساق‌های رافینیا باعث شد بارسلونا بعد از تحمل ۶ شکست متوالی مقابل بایرن مونیخ به پیروزی قاطع ۴ بر یک مقابل صدرنشین بوندس‌لیگا دست پیدا کند. این صدمین مسابقه رافینیا برای بارسا بود که با به ثمر رسیدن ۳ گل مقابل بایرن به اتمام رسید.

هفته سوم رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۹ مسابقه به پایان رسید. منچسترسیتی با ۵ گل اسپارتاپراگ را شکست داد و لیورپول با پیروزی یک بر صفر مقابل لایپزیش به روند درخشان خود در ابتدای فصل ادامه داد. اتلتیکو مادرید در خانه با نتیجه ۳ بر یک مقابل لیل شکست خورد و بارسلونا با ۳ گل رافینیا به پیروزی ۴ بر یک مقابل بایرن مونیخ رسید. کاپیتان برزیلی بارسا به تنها چهارمین بازیکن در تاریخ فوتبال تبدیل شد که در لیگ قهرمانان یا جام باشگاه‌های اروپا مقابل بایرن مونیخ هت‌تریک می‌کند. او نام خود را در کنار روی ماکای، سرخیو آگوئرو و کریستیانو رونالدو جاودانه کرد.

جدال بارسلونا و بایرن مونیخ در شرایطی آغاز شد که بایرن در ۹ مورد از ۱۰ مسابقه رودرروی اخیر مقابل آبی اناری‌ها به پیروزی رسیده بود؛ از جمله با نتیجه ۸ بر ۲ در تابستان ۲۰۲۰ و بدون گل خورده در هر ۴ تقابل بعد از آن. با این حال هانسی فلیک این بار در طرف دیگر میدان برای تقابل با تیم سابقش برنامه‌های ویژه‌ای داشت. بازی با غافلگیری فوری بایرن شکل جدی گرفت. فشار شدید شاگردان کمپانی نتیجه عکس داد. بارسا از زیر فشار خارج شد و پاس محشر فرمین لوپس، رافینیا را با مانوئل نویر تک به تک کرد و دروازه لرزید. این گل در ثانیه ۵۴ به ثمر رسید و دومین گل سریع بارسلونا در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بعد از شلیک مارک فن‌بومل مقابل پاناتینایکوس در سال ۲۰۰۵ (ثانیه ۳۶) نام گرفت.

تلاش‌های بایرن خیلی زود به نتیجه رسید و ارسال سرژ گنبری از سمت چپ به داخل محوطه ۶ قدم با فرصت‌طلبی هری کین، گل تساوی‌بخش میهمان را در پی داشت، اما هنوز اتفاقات زیادی برای رخ دادن باقی مانده بود. اشتباه عجیم کیم مین جائه، فرمین لوپس را در پشت دفاع بایرن صاحب توپ کرد و اثرگذاری او روبرت لواندوفسکی را به گل دوم میزبان رساند.

به نظر می‌رسید حملات کم‌تعداد، اما زهردار بارسلونا نتیجه بیشتری نخواهد داشت، اما رافینیا با شلیک‌های آتشین خود سنگینی شکست را بیشتر کرد. ارسال قطری بلند مارک کاسادو بال چپ برزیلی را در جناح چپ صاحب توپ کرد تا ضمن نزدیک شدن به محوطه جریمه حریف، گوشه دورتر دروازه مانوئل نویر را هدف قرار بگیرد. بازیکنان بارسا با برتری ۳ بر یک به رختکن رفتند و در بازگشت به زمین اختلاف بیشتر شد. این بار نوبت به لامینه یامال رسید تا روی ضدحمله برق‌آسا، رافینیا را به موقعیت برساند. او باز هم از مرز محوطه جریمه اقدام به شلیک و ناکام گذاشتن نویر کرد. بارسلونا با ۶ امتیاز در رده دهم جدول رده‌بندی قرار دارد و بایرن مونیخ با تنها ۳ امتیاز از ۳ مسابقه نخست در جایگاه بیست و سوم قرار گرفته و تا همین‌جای فصل ۴ امتیاز از آخرین جایگاه صعود مستقیم عقب افتاده.

منچسترسیتی در شب درخشش ارلینگ هالند با نتیجه ۵ بر صفر در مقابل اسپارتاپراگ به برتری رسید. برج نروژی به رکورد ۲۱ گل زده در لیگ قهرمانان اروپا در ۲۳ مسابقه برای منچسترسیتی رسید؛ سریع‌تر از هر بازیکن دیگر در هر تیم دیگر و فقط دیرتر از رود فن. نیستلروی برای منچستریونایتد (۲۰ گل در ۲۱ مسابقه). کمتر از ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه از ابتدای مسابقه گذشته بود که فیل فودن سیتیزن‌ها را پیش انداخت. مانوئل آکانجی با پاس مستقیم او را به توپ رساند تا ضمن نفوذ به داخل محوطه جریمه، با شلیک زمینی پای چپ برنده مسابقه را خیلی زود تعیین کند.

اسپارتا پراگ تا پایان نیمه اول در مقابل سیلاب حملات تیم گواردیولا ایستادگی کرد و با آغاز ۴۵ دقیقه دوم گل ناتان آکه به دلیل خطا در مرحله طرح‌ریزی مردود اعلام شد. با این حال طولی نکشید هالند حملات متعدد تیمش را به نتیجه رساند و با یک ضربه عقربی نمایشی در دقیقه ۵۸ اختلاف را افزایش داد.

هجمه‌های منچسترسیتی ادامه داشت و تنها در عرض ۳ دقیقه ۲ گل دیگر هم به ثمر رسید. ابتدا ضربه سر جان استونز و سپس روی یک کار تیمی دقیق با شلیک نهایی هالند. پاس منجر به هر ۲ این گل‌ها به نام متئوس نونس ثبت شد و هافبک مرکزی پرتغالی مزد بازی فوق‌العاده خود را با به ثمر رساندن گل پنجم از روی نقطه پنالتی گرفت. منچسترسیتی با این پیروزی ۷ امتیازی شد و با تفاضل گل ۸+ و بدون گل خورده در جایگاه سوم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

شاگردان آرنه اسلوت در خانه لایپزیش روند صددرصدی پیروزی خود در رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا را ادامه دادند. شلیک لوئیس اوپندا تور دروازه کلهر را در دقیقه ۲۶ به لرزه درآورد، اما این گل به دلیل آفساید مردود اعلام شد و بلافاصله در طرف دیگر زمین لیورپول به گل نخست رسید. مک‌الیستر ضمن یک-دو با سیمیکاس توپ را در داخل محوطه جریمه به روی سر محمد صلاح رساند. ضربه مهاجم مصری در مقابل دروازه به داروین نونیز رسید تا او اولین و آخرین گل مسابقه را به ثمر برساند. این سومین پیروزی متوالی لیورپول در مقابل لایپزیش بود و دروازه سرخ‌ها در هیچ‌یک از این مسابقات باز نشده است. لیورپول با این پیروزی ۹ امتیازی شد و با تفاضل گل ۵+ پایین‌تر از استون‌ویلا (۹ امتیاز و تفاضل گل ۶+) در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

اینتر در سومین مسابقه خود در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا مقابل یانگ بویز نزدیک بود ۲ امتیاز مهم را از دست بدهد، اما تورام در آخرین ثانیه‌ها به داد اینزاگی رسید. تیم سوئیسی مانند هر ۲ بازی قبلی موفق به گلزنی نشد، اما ایستادگی جانانه در برابر حملات متوالی نراتزوری این تیم را تا آستانه ثبت تساوی بدون گل برد. مهدی طارمی ۷۶ دقیقه در ترکیب افعی‌ها حضور داشت و با تنها یک شوت در چارچوب تعویض شد تا جانشین او یعنی مارکوس تورام در دقیقه ۳+۹۰ گل پیروزی‌بخش را به ثمر برساند. فدریکو دی‌مارکو پاس منجر به این گل را به نام خود ثبت کرد. اینتر با ۷ امتیاز به رده هفتم رسید.

در دیگر دیدار‌های شب گذشته لیل با نتیجه ۳ بر یک در خانه اتلتیکومادرید از سد این تیم گذشت و گل زودهنگام خولیان آلوارس بی‌حاصل ماند. فاینورد به لطف درخشش آنتونی میلامبو در خانه بنفیکا به برتری ۳ بر یک دست یافت و دیناموزاگرب با ۲ گل تیم ۱۰ نفره سالزبورگ را شکست داد.

در پایان دور گروهی ۸ تیم اول مستقیماً راهی مرحله حذفی می‌شوند و تیم‌های نهم تا بیست‌وچهارم به پلی‌آف می‌روند. تا پایان هفته سوم تیم‌های استون‌ویلا، لیورپول (۹ امتیاز)، منچسترسیتی، موناکو، برست، لورکوزن، اینتر و اسپورتینگ لیسبون (۷ امتیاز) در موقعیت صعود مستقیم و تیم‌های میلان، اتلتیکو مادرید (۳) و لایپزیش (صفر) در زمره حذف‌شدگان قرار دارند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه