فرانسه میزبان کنفرانس کمک به لبنان خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۹:۰۵


شفقنا- فرانسه اعلام کرد میزبان یک کنفرانس جهانی با موضوع کمک به لبنان خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس24 نوشت: پاریس امروز پنجشنبه میزبان یک کنفرانس بین‌المللی برای کمک به لبنانی است که اکنون زیر حملات هوایی و زمینی اسرائیل قرار دارد. فرانسه امیدوار است در این نشست جهانی چند صد میلیون دلار برای لبنان بحران زده جمع کند. پاریس همچنین به دنبال افزایش کمک های بشردوستانه برای کشوری است که با آن روابط تاریخی دارد و لبنان نیز مهاجران زیادی در فرانسه دارد.

با این حال چشم انداز آتش بس یا صلح میان حزب الله و اسرائیل چندان امیدوارکننده نیست و رژیم صهیونیستی بدون توجه به درخواست‌های مکرر جامعه جهانی درحال بمباران مناطق مختلف لبنان و کشتار در این کشور است.

ژان نوئل بارو، وزیر امور خارجه، روز چهارشنبه به شبکه تلویزیونی RTL گفت: حدود 70 کشور و 15 سازمان بین المللی در این کنفرانس امدادی شرکت خواهند کرد. او قول داد که فرانسه لبنان را ناامید نخواهد کرد.

وزیر خارجه فرانسه همچنین گفت: لیست ما شامل ایران و اسرائیل نمی‌شد اما به هر کشوری که گفتیم در این کنفرانس شرکت کرد. هنوز سطح شرکت کنندگان مشخص نشده اما نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در این کنفرانس شرکت کرده و قرار است با مکرون رییس جمهور فرانسه هم دیدار کند.

این خبر را در فرانس24 ببینید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه