واکنش پزشکیان و قالیباف به شهادت چهره کلیدی حزب الله لبنان

خبر آنلاین . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۹:۴۴


مسعود پزشکیان و محمد باقر قالیباف با انتشار پیام هایی، شهادت رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری با صدور پیامی شهادت سید هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان را به محضر مقام معظم رهبری، ملت‌های سرافراز لبنان و فلسطین، هم‌رزمانش در جبهه مقاومت، خاندان بزرگوارش و همه آزادگان جهان تسلیت گفت.

بنابر روایت ایسنا، رئیس جمهوری در این پیام تصریح کرد: این بزرگ‌مرد عرصه جهاد و شهادت با الهام از مکتب عاشورا، شجاعانه همه زندگی خود را وقف دفاع از مردم مظلوم فلسطین و لبنان و تقویت جبهه مقاومت نمود و آثار درخشانی از مجاهدت و مقاومت در راه اسلام و مبارزه با ظلم و ستم برجا گذاشت که برای همیشه درخشان و الهام‌بخش باقی خواهد ماند.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

«بسم ‌الله الرحمن الرحیم

وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیل‌اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا

شهادت عالم وارسته و مجاهد خستگی‌ناپذیر جناب آقای سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، اگرچه برای محور مقاومت، ملت لبنان و همه‌ انسان‌های آزاده جهان خسرانی بزرگ است، اما قطعاً فصل جدیدی از مقاومت و مجاهدت علیه اشغالگران صهیونیست را رقم خواهد زد.

این بزرگ‌مرد عرصه جهاد و شهادت با الهام از مکتب عاشورا، شجاعانه همه زندگی خود را وقف دفاع از مردم مظلوم فلسطین و لبنان و تقویت جبهه مقاومت نمود و آثار درخشانی از مجاهدت و مقاومت در راه اسلام و مبارزه با ظلم و ستم برجا گذاشت که برای همیشه درخشان و الهام‌بخش باقی خواهد ماند.

دشمن صهیونیستی پس از به شهادت رساندن دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان، شهید سیدحسن نصرالله، به زعم خود با ترور ناجوانمردانه این مجاهد بزرگ کوشید در رهبری و هدایت این جنبش وقفه جدی ایجادکند اما بحمدالله شجره طیبه مقاومت از حیات و رشد باز نمی‌ایستد و خون شهدا تداوم بخش این حرکت و نهضت خواهد بود. امروز می‌بینیم که حزب‌الله مستحکم‌تر و مقاوم‌تر از قبل است و قدرتمندانه‌تر اهدافش را دنبال می‌کند و ضرباتی سخت بر پیکر اشغالگران وارد می‌کند.

اینجانب شهادت این عالم مجاهد را محضر مقام معظم رهبری، ملت‌های سرافراز لبنان و فلسطین، هم‌رزمانش در جبهه مقاومت، خاندان بزرگوارش و همه‌ آزادگان جهان تسلیت می‌گویم. بی‌شک تا زمانی که ظلم و جنایت و اشغالگری علیه ملت مظلوم فلسطین و لبنان ادامه داشته باشد، مقاومت و جهاد علیه متجاوزان صهیونیست و حامیان آن روزبه‌روز تقویت خواهد شد.

مسعود پزشکیان

رئیس جمهوری اسلامی ایران»

قالیباف: ملت ایران تا پیروزی نهایی جبهه مقاومت در کنار مبارزان خواهد بود

بنابر روایت ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت سیدهاشم صفی‌الدین گفت: ملت ایران تا تحقق پیروزی نهایی جبهه مقاومت در کنار مبارزان و مجاهدان خواهد بود.

متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پی شهادت سیدهاشم صفی الدین به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

در امتداد مسیر ایثار و شهادت مجاهدین صدیق، نستوه و با بصیرت و رشادت، مجاهدی دلاور رهسپار آسمان گردید.

حجت الاسلام والمسلمین آقای سیدهاشم صفی الدین عضو باسابقه و رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان و یاور مقتدر رزمندگان جبهه مقاومت، سرافرازانه به کاروان شهیدان پیوست.

این شهید گرانقدر، همچون شهید بزرگوار حجت الاسلام و المسلمین آقای سید حسن نصرالله، نماد وحدت و مبارزه و دفاع از حریم مقدس اسلام و حمایت از غزه و فلسطین و لبنان بود که ثابت‌قدم در نبرد با متجاوزان ایستاد و جان خود را فدای آرمان خویش کرد.

رژیم غاصب و درنده‌خوی صهیونیستی که عاجز و درمانده از رویارویی با رزمندگان و مجاهدان و ناتوان از خدشه به سازمان مستحکم جبهه مقاومت قرار گرفته است، جنایتکارانه به کشتار جمعی مردم بی‌دفاع در لبنان و غزه روی آورده و این‌بار در جنایتی رذیلانه با بمباران لبنان عزیز، این چهره جاویدان مقاومت را به شهادت رسانید.

شهادت، رسم و سیره دیرین مجاهدان راه خدا است و بدون شک نصرت و ظفر الهی تحقق خواهد یافت.

ضمن عرض تسلیت و تبریک شهادت این مجاهد و مبارز حزب‌الله لبنان سرافراز و جبهه مقاومت به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌الاعظم، رهبر معظم انقلاب، دولت و مردم شریف لبنان و فلسطین، رزمندگان، فرماندهان و تمامی آزادی‌خواهان حق و عدالت، خانواده شهدای سرافراز این حادثه و اظهار همدردی با آنان، خاطرنشان می‌گردد ملت بزرگوار ایران تا تحقق پیروزی نهایی جبهه مقاومت در کنار مبارزان و مجاهدان خواهد بود.»

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه