کمبود نیرو در ارتش روسیه؛ ۳ هزار سرباز کره‌شمالی در جنگ اوکراین!

دیدار نیوز . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۰:۳۲


در شرایطی که جنگ ویرانگر روسیه علیه اوکراین به سومین سال خود نزدیک می‌شود، مقامات آمریکا و کره‌جنوبی تایید کردند که روسیه از هزاران سرباز کره‌شمالی در این جنگ بهره می‌برد. سازمان امنیت کره جنوبی اعلام کرده این اقدام نشان‌دهنده «کمبود نیروی انسانی» در ارتش روسیه است.

دیدارنیوز: ایالات متحده روز چهارشنبه با ارائه شواهدی تایید کرد که کره شمالی حدود سه هزار سرباز برای جنگ با اوکراین به روسیه فرستاده است. لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، این موقعیت را «یک وضعیت بالقوه جدی» توصیف کرد.

به گزارش «رویترز»، بر اساس اطلاعات دولت ایالات متحده، این سربازان کره‌ای در ماه اکتبر به روسیه اعزام شده‌اند، و از آن زمان در پایگاه‌های نظامی در منطقه خاور دور روسیه آموزش می‌بینند.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، تعداد سربازان را تأیید کرد و اظهار داشت که در صورت ورود نیرو‌های نظامی کره شمالی به میدان جنگ، ارتش اوکراین آن‌ها را به عنوان «اهداف مشروع» هدف قرار خواهد داد.

به نقل از العربیه، سازمان امنیت کره جنوبی اعلام کرده کره شمالی ممکن است در مجموع ده هزار سرباز به روسیه بفرستد، و انتظار می‌رود استقرار آن‌ها تا ماه دسامبر تکمیل شود. به گفته سئول، این اقدام نشان‌دهنده «کمبود نیروی انسانی» در ارتش روسیه است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.