ترامپ حزب کارگر بریتانیا را به دخالت در انتخابات متهم کرد

مستقل آنلاین . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۸:۴۶


کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ،حزب کارگر بریتانیا را به دخالت در انتخابات آمریکا و کمک مالی به هریس متهم کرد.

به گزارش مستقل آنلاین، خبرگزاری رویترز نوشت:

پس از سفر برخی از داوطلبان برای کمک به کمپین کمالا هریس، ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، حزب کارگر کیر استارمر نخست وزیر بریتانیا را به "مداخله آشکار خارجی" در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد.

اردوگاه نامزد جمهوری خواه شکایتی را به کمیسیون انتخابات فدرال در واشنگتن تسلیم کرده و خواستار تحقیق در مورد آنچه که کمک های ظاهرا غیرقانونی حزب کارگر به کمپین هریس نامیده می شود، شده است.

داوطلبان سیاسی بریتانیایی مدت‌ها پیش از انتخابات به ایالات متحده سفر کرده‌اند و فعالان حزب کارگر چپ میانه معمولاً از دموکرات‌ها، حزب همسو و محافظه‌کاران حامی جمهوری‌خواهان حمایت می‌کنند.

مقامات بریتانیایی که خواستند نامشان فاش نشود، به رویترز گفتند که برخی از مشاوران ارشد حزب کارگر در ماه‌های اخیر به دلیل پیروزی قاطع آنها در انتخابات بریتانیا در ماه ژوئیه برای دیدار با استراتژیست‌های دموکرات سفر کردند.

یکی از موضوعات مورد بحث آنها این بود که چگونه حزب کارگر تقریباً تمام مناطق صنعتی سابق را که در سال 2019 آنها را از دست داده بود، پس گرفتند.

استارمر رهبر حزب کارگر این موضوع را رد کرد که در صورت پیروزی مجدد رئیس جمهور سابق در 5 نوامبر، این شکایت به روابط با ترامپ آسیب می رساند و گفت که حامیان حزب کارگر در زمان خود داوطلب شده اند. اما این شکایت یک عارضه بالقوه است.

ترامپ که به نایجل فاراژ، سیاستمدار راست‌گرای بریتانیا نزدیک است و قبلاً روابط خوبی با بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق بریتانیا داشت، هنگام ملاقات این دو در ماه سپتامبر در برج ترامپ، از استارمر تمجید کرده بود.

گرگ سوئنسون، رئیس شاخه برون مرزی حزب محافظه کار انگلیس که همفکری زیادی با جمهوری خواهان آمریکایی دارد، گفت که پیش‌بینی ترامپ دشوار است، اما اگر او در ماه آینده برنده ریاست‌جمهوری شود، بعید است که این حادثه به روابط با استارمر آسیب برساند.

سوئنسون به رویترز گفت: ترامپ همه چیز را شخصی می‌گیرد و اجازه می‌دهد اختلافات شخصی روی او تأثیر بگذارد. اما فکر می‌کنم ترامپ از پس آن بر می‌آید. قوانین در مورد اتباع خارجی

طبق قوانین ایالات متحده، خارجی ها می توانند در کمپین های انتخاباتی داوطلب شوند اما نمی توانند کمک مالی کنند.

اتهامات مداخله به این بستگی دارد که آیا حزب کارگر هزینه های فعالان را پوشش داده است یا خیر.

شکایت ترامپ به گزارش‌های رسانه‌ها و یک پست لینکدین که اکنون حذف شده از سوفیا پاتل، رئیس عملیات حزب کارگر بریتانیا استناد می‌کند، که نوشته بود نزدیک به 100 کارمند فعلی و سابق حزب کارگر در هفته‌های آینده برای کمک به انتخاب هریس به ایالات متحده سفر خواهند کرد.

در پست پاتل گفته شده بود که او 10 مکان برای پر کردن در کارولینای شمالی دارد و افزود: "ما نشست های شما را مملو از جمعیت خواهیم کرد".

حزب کارگر در بیانیه ای اعلام کرد که هر عضو حزبی که در آن شرکت کند، این کار را با هزینه شخصی خود انجام خواهد داد.

FEC قبلاً کمپین برنی سندرز را جریمه کرد، زیرا حزب کارگر استرالیا هزینه پروازها و غذای داوطلبان خود را برای سفر به ایالات متحده و حمایت از کمپین او تأمین کرد.

در این بیانیه آمده است: «من از طرف دونالد جی. ترامپ برای رئیس‌جمهور 2024، شرکت می‌نویسم تا تحقیقات فوری در مورد دخالت آشکار خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 در قالب مشارکت‌های خارجی غیرقانونی آشکار انجام شود.»

کمپین ترامپ در یک بیانیه مطبوعاتی با عنوان "انگلیسی ها می آیند"، همچنین "حزب چپ افراطی کارگر" را به الهام بخشیدن به "سیاست ها و لفاظی های خطرناک لیبرال کامالا" متهم کرد.

استارمر که با پروازی به ساموآ سفر می کرد، به خبرنگاران گفت که داوطلبان حزب کارگر تقریباً در هر انتخابات ایالات متحده رفته بودند. او گفت: "آنها این کار را در اوقات فراغت خود انجام می دهند، آنها این کار را به عنوان داوطلب انجام می دهند، فکر می کنم با دیگر داوطلبان آنجا می مانند." "این واقعاً ساده است."

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.