رهبر انصارالله: آرزوی اسرائیل برای سیطره بر مسلمانان، سرابی بیش نیست

دیدار نیوز . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۹:۱۰


عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله و انقلاب یمن گفت: آرزوی اسرائیل برای سیطره بر امت اسلامی از طریق به شهادت رساندن رهبران و فرماندهان آن‌ها سرابی بیش نیست.

دیدارنیوز: رهبر انقلاب یمن امروز پنجشنبه با تقدیر از نقش برجسته شهید «شیخ هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که امید و آرزوی دشمن برای سیطره بر امت اسلامی از طریق به شهادت رساندن رهبران و فرماندهان آن‌ها سرابی بیش نیست.

به نقل از شبکه المسیره، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله و انقلاب یمن در سخنرانی خود درباره آخرین تحولات منطقه در سایه جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و لبنان گفت: حزب‌الله روز گذشته شهادت سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله را اعلام کرد. نقش رئیس شورای اجرایی حزب الله، مجاهد بزرگ، عالم و شهید سید هاشم صفی الدین رضی الله عنه بزرگ، مؤثر و تأثیرگذار بود.

وی گفت: سهم جهادی شهید صفی الدین به دلیل ایمان و آگاهی و بصیرت و علم و عزم والا و همت بلندش ممتاز بود. این مصیبت وارده را به خانواده محترم شهید، حزب الله، ملت مقاومت و جهاد، ملت لبنان و کل امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنیم.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی اظهار داشت: یکی از اهداف دشمن جنایتکار صهیونیستی از هدف قرار دادن رهبران و فرماندهان مجاهد، شکستن روحیه مجاهدان و حامیان مردمی آن‌ها است. عقده نفرت، دشمن اسرائیلی را از درک تاریخ کور می‌کند و او را به ادامه رفتار جنایتکارانه و تهاجمی خود برای هدف قرار دادن رهبران سوق می‌دهد. دشمن به دنبال آن است که با هدف قرار دادن رهبران به اهداف خود در سیطره بر امت عربی و اسلامی و پایان دادن به نبرد دست یابد، اما تمامی این امید‌ها سراب است.

وی در این باره افزود: فداکاری‌های رهبران تأثیر بسزایی دارد و خداوند امید‌های آنان را برآورده می‌کند. غم از دست دادن رهبران نیز عامل استواری، پایداری، انسجام و ایثار و شجاعت است و موضع برادران مجاهد ما در لبنان و غزه در استواری و انسجام، دشمنان را به شدت شوکه کرده است.

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی از ابتدای تشکیل در سرزمین فلسطین، هیچگاه بیش از یک سال درگیر درگیری‌های مستمر و رویارویی شدید نبوده است و این به لطف وحدت میدان‌ها است. جبهه غزه با وجود شرایط بسیار دشوار در سطح توان، بیش از یک سال استوار و منسجم با دشمن مقابله کرده است. جبهه لبنان نیز با شدیدترین رویارویی مواجه است و دشمن اسرائیلی حتی نتوانسته است تا برخی از روستا‌های حاشیه مرز لبنان با فلسطین اشغالی را تحت کنترل خود دربیاورد.

وی تصریح کرد: استواری و شجاعت مجاهدان در جبهه لبنان در این مرحله حتی از جنگ ۳۳ روزه در ژوئیه ۲۰۰۶ نیز بیشتر است. درباره جبهه یمن نیز باید بگوییم که علیرغم فشار‌های وارده بر آن به دلیل تجاوزات آمریکا، اسرائیل و انگلیس، اما همچنان از غزه و مواضع خود حمایت می‌کند و در مقابل هیچ فشاری تسلیم و عقب نشینی نکرده است.

سید عبدالملک الحوثی افزود: جبهه عراق نیز حملات خود را افزایش می‌دهد و به دنبال اقدامات بزرگتر است. این وظیفه امت اسلامی بویژه عرب‌ها بود که با هر طریق ممکن از غزه و لبنان حمایت کنند و موضع آن‌ها در قبال جبهه پشتیبانی یمن، عراق و ایران مثبت و مکمل باشد.

وی تاکید کرد: آنچه که دشمن اسرائیلی با نسل کشی و هدف قرار دادن کودکان و زنان انجام می‌دهد و مرتکب می‌شود، یک دستاورد نظامی نیست. در سطح دستاورد‌های نظامی، دشمن شکست خورده است و شکست آن در غزه و در جبهه شمالی فلسطین در مقابل لبنان آشکار است و در همه جبهه‌ها شکست خورده است.

وی ادامه داد: آمریکا نیز در جنایت با اسرائیلی‌ها شریک و در شکست با این رژیم شریک است. آمریکایی‌ها و همچنین آلمان، فرانسه و انگلیس در‌های همه انبار‌های تسلیحات خود را به روی دشمن اسرائیلی باز کردند، و این در حالی است که دولت‌های عربی از انجام وظیفه بزرگ مقدس خود کوتاهی می‌کنند.

رهبر انصارالله یمن درباره تحولات غزه گفت: جنایت‌های صهیونیست‌ها بسیار هولناک و وحشیانه است و رژیم صهیونیستی مردم غزه را با انواع نسل کشی‌ها هدف قرار می‌دهد. دشمن صهیونیستی همچنین مرتکب جنایت کوچاندن مردم و نسل کشی در شمال نوار غزه می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: صهیونیسم پروژه‌ای تهاجمی و ویرانگر است که امت اسلامی ما به ویژه عرب‌ها را هدف قرار می‌دهد و هدفش این است که دشمن اسرائیلی را قادر سازد تا بر آنچه خاورمیانه می‌نامند، مسلط شود. پروژه صهیونیستی این است که دشمن اسرائیلی را قادر سازد کشور‌های عربی را در محدوده جغرافیایی وسیعی که به آن "اسرائیل بزرگ: می‌گویند، کنترل کند. این پروژه منطقه جغرافیایی عربی را از طریق اشغال مستقیم هدف قرار می‌دهد و دیگر کشور‌های عربی را از طریق کنترل، هدف قرار می‌دهد.

رهبر انقلاب یمن در این باره گفت: آمریکایی‌ها با پروژه صهیونیستی مرتبط هستند، پروژه‌ای که فرمول‌بندی ایدئولوژیک دارد و آن را به یک باور دینی و استراتژی تبدیل کرده‌اند و از طریق آن سیاست‌ها و اولویت‌های خود را تدوین می‌کنند. با این وجود پروژه صهیونیستی در نهایت یک پروژه شکست خورده است، زیرا تهاجمی و ظالمانه است و خطری برای بشریت به همراه دارد.

سید عبدالملک الحوثی اضافه کرد: برخی حکومت‌های عربی حتی جرأت نکردند با بیانیه‌ای رسمی به اظهارات مقامات صهیونیست درباره اشغال برخی کشور‌های عربی پاسخ دهند. اگر دشمن اسرائیلی مجاهدان در فلسطین و جبهه‌های پشتیبانی را شکست می‌داد، بقیه را در هم می‌کوبید. دشمن پس از آنکه انتظار داشت با هدف قرار دادن رهبران و فرماندهان، فرصت کنترل لبنان را داشته باشد با جبهه محکم حزب‌الله برخورد کرد.

وی ادامه داد: تلاش دشمن اسرائیلی همراه با آمریکایی‌ها بر تغییر شرایط سیاسی و موضع سیاسی دولت لبنان و دیگر تشکیلات لبنانی متمرکز است. آن‌ها سعی دارند همه را علیه حزب الله تحریک کنند و طوری جلوه دهند که گویی مشکل لبنان حزب الله است. کمترین چیزی که دشمن اسرائیلی در لبنان می‌خواهد این است که بخشی از لبنان را تحت عنوان کمربند امنیتی مانند قبل تحت کنترل خود درآورد و سرچشمه‌های رودخانه‌ها را کنترل کند.

سید عبدالملک الحوثی با اشاره به تحولات نوار غزه گفت: دشمن از طریق عنوان «پساجنگ در غزه» به دنبال تحمیل گزینه‌هایی است که با حمایت از رژیم‌های عربی در خدمت دشمن اسرائیلی است، اما گروه‌های فلسطینی و ملت فلسطین تحمیل گزینه‌هایی را که در خدمت دشمن اسرائیلی باشد نمی‌پذیرند و از فریب آمریکا از زمان عملیات طوفان الاقصی آگاه هستند.

وی درباره تهدید‌های توخالی رژیم صهیونیستی علیه ایران و همراهی آمریکا با آن نیز گفت: آمریکا در حالی با اسرائیل به دنبال آماده سازی زمینه عملیات تهاجمی علیه جمهوری اسلامی ایران است و وزیر امور خارجه خود را برای گفتگو درباره صلح و توقف تشدید تنش به منطقه می‌فرستد.

رهبر انقلاب یمن در این باره تصریح کرد: روش آمریکا بخشی از تاکتیک خدمت به مواضع اسرائیل است و امت ما نباید فریب مواضع آمریکا را بخورد. همه جبهه‌های جهاد در فلسطین و لبنان در اوج تقابل هستند و گردان‌های القسام در حال آزار و اذیت دشمن اسرائیلی بوده و شهادت شهید سنوار تنها بر عزم، الهام، شجاعت و استواری آنان افزوده است. تأثیر شهادت وی در سطح فلسطین و بین المللی آشکار بود و تلاش دشمن اسرائیلی برای جعل صحنه، مواضع شرافتمندانه، قهرمانانه، بزرگ و الهام بخش در قبال شهادت شهید سنوار را از بین نخواهد رفت.

وی ادامه داد: جبهه لبنان معادله یافا (تل‌آویو) را ایجاد و حیفا را به شهری متروکه تبدیل کرد؛ طوریکه اشغالگران بیشتر اوقات خود را در پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند. عملیات ویژه جهادی حزب الله که به سامانه‌های پدافندی دشمن نفوذ کرد و به اتاق خواب نتانیاهو جنایتکار رسید، وحشت را در دل همه سران جنایتکار صهیونیست انداخته است.

رهبر انصارالله یمن همچنین گفت: جبهه پشتیبانی عراق بدون توجه به حملات، ارعاب رسانه‌ای و فشار‌های سیاسی از سوی آمریکا و عوامل آن به طور پیوسته در حال تشدید تنش با دشمن صهیونیستی است. جبهه ایمان و حکمت ما در یمن در نبرد فتح موعود و جهاد مقدس نیز با استقامت و پایداری ادامه دارد و ما بر ادامه عملیات دریایی و بمباران موشکی و پهپادی دشمن و تاکید می‌کنیم. ما همچنین در یک مسیر عملی هستیم که در آن برای هر سطح از تشدید تنش که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به آن متوسل می‌شوند، آماده می‌شویم.

سید عبدالملک الحوثی در پایان خواستار حضور میلیونی ملت یمن در راهپیمایی‌های فردا (جمعه) به مانند هفته‌های گذشته شد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه