پیروزی قاطع سه آزادکار ایران

مهر نیوز . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۱۶:۳۲


ادامه رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی امیدهای جهان با پیروزی سه نماینده ایران همراه بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آغاز رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۴ در تیرانا پایتخت آلبانی، علی رضایی دارنده مدال طلای جوانان جهان در دور نخست تن به شکست داد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم ابراهیم خواری در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر سیمونه پیرودو از ایتالیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر ۱ آدیلیت الموخامدوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. خواری در این مرحله مقابل الکین اسپانا سانتا از کلمبیا قرار می‌گیرد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، علی رضایی که چندی پیش در مسابقات جوانان جهان به مدال طلا رسیده بود، با نتیجه ۱۱ بر ۳ مغلوب کوتا تاکاهاشی قهرمان آسیا از ژاپن شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد، تا شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز را بدست بیاورد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم ابوالفضل رحمانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب ولادیمری گامکرلیدزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا بتواند به کار خود در گروه بازنده‌ها ادامه دهد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۳ بر ۱ آیون دمیان از مولداوی را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با گیوی بلیاتزه از یونان کشتی می‌گیرد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر کومار آنیروده از هند را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. در یکی از مبارزه‌های وزن ۱۲۵ کیلوگرم این مسابقات، کشتی‌گیران ارمنستان و ترکیه به مصاف هم رفتند و در حالی که کشتی‌گیر ارمنستان یک بر صفر از حریفش جلو بود ناگهان دو کشتی‌گیر با یکدیگر به زد و خورد شدید پرداختند که این موضوع باعث شد هر دو از مسابقات اخراج شوند.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.