اولین اجلاسیه 1400 شهید کارگر فارس برگزاری می‌شود

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۲۰:۵۶


از آن روزها که کارگران در جبهه های جنگ تحمیلی، آب بر آتش تاخت و تازهای دشمن می ریختند تا این روزها که در جبهه اقتصادی ایستاده اند، نقش آفرینی آنها در هیچ جای تاریخ، فراموش شدنی نیست.

در جنگ، کارگران بودند که با ساخت قایق های واترجت، امکان تردد در آبراهه های کم عمق را میسر کردند؛ کارگران بودند که بر زخم یوروش دشمن به کارخانجات، مرهم گذاشتند و در رده های مختلف، هم پشت خاکریزها ایستادند و هم سنگرها، پل ها و جاده هایی ساختند که در آن نبرد، گره گشا بود.
از آن سالها بیش از سه دهه گذشته و مردمان استان فارس 1400 شهید کارگر به انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند. بر همین اساس   
مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات فارس  از برگزاری اولین اجلاسیه 1400 شهید کارگر استان در راستای دومین کنگره ملی شهدای فارس خبر داد و اذعان داشت که پیش یادواره های شهدای کارگری نیز در سطح کارخانجات، مجموعه های کارگاهی و واحدهای تولیدی تمام شهرستان های استان برگزار شده است ویا در حال برگزاری است. 
سرهنگ پاسدار نوشاد نادری منش با بیان اینکه این اجلاسیه، ششم آبانماه سال جاری برگزار می شود، یادآور شد که با اجرای برنامه های متنوع، یاد شهدای کارگری پاس داشته خواهد شد.
سرهنگ نادری منش به این نکته نیز اشاره کرد که یکی از اهداف بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و بر همین اصل، تجلیل از جامعه کارگری اعم از پیشکسوتان، رزمندگان، ایثارگران و همچنین خانواده معظم شهدای کارگر در این اجلاسیه در دستور کار قرار گرفته است. مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس با اشاره به نقش آفرینی کارگران در جبهه های جنگ و تلاش آنها در راستای احیای کارخانجات بمباران شده، تاکید کرد که این قشر در حال حاضر نیز با حضور در جبهه اقتصادی، مقابل تحریم های ظالمانه دشمن ایستاده اند و به کارفرماها کمک می  کنند تا چرخ تولید بچرخد.
گفتنی است اولین اجلاسیه 1400 شهید کارگر فارس در راستای دومین کنگره ملی شهدای استان، ششم آبانماه برگزار می شود و در این آیین از جامعه کارگری ایثارگر، پیشکسوت، رزمنده و همچنین خانواده شهدای کارگری تجلیل خواهد شد.

نویسنده :
عباس امیری
مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.