گوترش: خطر قحطی در غزه غیرقابل قبول است خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۶،‏ ۲۰:۳۹


شفقنا- خبرگزاری آناتولی گزارش داد: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، سطح فاجعه بار گرسنگی و خطر قحطی در غزه را «غیرقابل قبول» خواند.

وی دلیل این امر را جلوگیری  «اسرائیل» بر جریان کمک‌های بشردوستانه و میزان بالای آوارگی در نوار است.

گوترش این سخنان را در پستی در حساب رسمی ایکس او در روز پنجشنبه منتشر شد.

گوترش خاطرنشان کرد که نتایج آخرین گزارش طبقه‌بندی موقت یکپارچه سازمان ملل برای امنیت غذایی «نگران‌کننده» است.

او افزود: که سطح فاجعه‌بار گرسنگی و خطر قحطی در غزه ناشی از محدودیت‌های «اسرائیل» بر جریان کمک‌های بشردوستانه، قیمت‌های بالا و سطوح آوارگی را نمی‌توان پذیرفت.

گوترش بر لزوم باز کردن فوری دروازه‌های مرزی، رفع موانع بوروکراتیک و تضمین نظم عمومی تاکید کرد.

دبیر کل سازمان ملل افزود:  با انجام این کار، سازمان های ملل متحد قادر خواهند بود کمک های بشردوستانه لازم را برای نجات جان انسان ها ارائه کنند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا بیش از یک سال است که جنگ نسل کشی را علیه غزه به راه انداخته است. این جنگ علاوه بر ویرانی‌های عظیم و قحطی، منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از 140 هزار فلسطینی شده است که بخش بزرگی از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. علاوه بر این بیش از 10 هزار نفر نیز تا کنون مفقود هستند. این وضعیت یکی از بزرگترین فجایع انسانی در قرن حاضر است.

این رژیم همچنان به کشتارهای خود ادامه می‌دهد و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای پایان فوری آنها و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه را نادیده می‌گیرد.

متن این خبر در خبرگزاری آناتولی

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه