استرالیا مدعی تجدید نظر در صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی شد خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۲۹،‏ ۲۳:۱۷


شفقنا- خبرگزاری آناتولی گزارش داد:  استرالیا در حال بررسی مجوزهای صادرات نظامی به رژیم صهیونیستی  است. روزنامه گاردین به نقل از مقامات وزارت دفاع استرالیا گفته است که اگر استفاده از این تسلیحات در تضاد با منافع ملی، از جمله نقض حقوق بشر تشخیص داده شود، دولت آنها می‌تواند هر گونه مجوزی را لغو کند.

روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد استرالیا  66 مجوز صادرات نظامی به «اسرائیل» را که قبل از شروع تجاوز به غزه در 7 اکتبر 2023 تایید کرده بود،  مورد تجدید نظر قرار داده است.

گاردین امروز یکشنبه به نقل از مقامات وزارت دفاع استرالیا نوشت که دولت آنها از سال 2019 حدود 247 مجوز برای صادرات تجهیزات نظامی به «اسرائیل» صادر کرده است، اما در حال حاضر تنها 66 مورد از آنها فعال هستند.

به گزارش گاردین، مقامات استرالیا اعلام کردند که دولت 66 مجوزی را که قبل از 7 اکتبر 2023 تایید کرده بود به صورت جداگانه بررسی کرده و آنها را مطابق با موقعیت بین المللی استرالیا ارزیابی کرد.

آنها توضیح دادند که دولت بعداً نتیجه بررسی را به افکار عمومی اعلام خواهد کرد و اگر تشخیص داده شود که استفاده از آن با منافع ملی از جمله نقض حقوق بشر در تضاد باشد، می تواند هر مجوزی را لغو کند.

اگرچه آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا تأیید کرد که کشورش قبل یا بعد از 7 اکتبر 2023 سلاحی به «اسرائیل» صادر نکرده است، اما دولت کانبرا به دلیل عدم شفافیت در مورد جزئیات مجوزهای صادراتی اعطا شده به «اسرائیل» مورد انتقاد قرار گرفت.

جنگ‌افزارهای استرالیایی در ارتش رژیم صهیونیستی

گزارش‌ها حاکی از آن است که بخش‌هایی از هواپیمای اف-35 مورد استفاده رژیم صهیونیستی در غزه در استرالیا تولید شده است، در حالی که حدود 350 کارمند دولت در ماه مه گذشته خواستار توقف فوری صادرات تسلیحات به اسرائیل شدند.

پیش از این، دیوید شوبریج، سخنگوی حزب سبز استرالیا، خواستار پایان دادن به تجارت نظامی با این رژیم شد و تأکید کرد که دولت نباید کاری انجام دهد که «اسرائیل» را به ادامه نسل‌کشی تشویق کند.

رژیم صهیونسیتی با حمایت آمریکا از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگ نسل کشی را علیه غزه به راه انداخته است. جنگی که منجر به ویرانی های عظیم و قحطی شده است. از سویی بیش از ۱۴۲۰۰۰ فلسطینی در این جنگ به شهادت رسیده یا زخمی شده اند. بیشتر این قربانیان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند. همچنین بیش از ۱۰۰۰۰ نیز مفقود هستند.

رژیم صهیونسیتی همچنان به این جنگ ادامه می دهد و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای پایان فوری آن و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه را نادیده می گیرد.

متن این خبر در خبرگزاری آناتولی

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه