«اَنار» در پنج هزار هکتار باغات سمنان کشت شد پیش بینی برداشت ۱۰۰هزار تن محصول

تحلیل بازار . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۱:۵۸


سمنان- قرائیان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کشت انار در پنج هزار هکتار اراضی باغی استان خبر داد و گفت: پیش بینی برداشت محصول از این باغات ۱۰۰ هزار تن است.

مهدی قراییان در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه پنج هزار هکتار از اراضی باغی استان سمنان تحت کشت انار است، ابراز کرد: کار برداشت محصول انار در باغات به ویژه در مناطق غربی استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه درجزین، گرمسار و آرادان بیشترین و اقتصادی ترین انارستان های استان سمنان را دارند، افزود: در هر هکتار ۲۴ تن انار به صورت متوسط در استان سمنان برداشت می شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سمنان پنجمین تولیدکننده انار کشور محسوب می شود، بیان کرد: از لحاظ میزان تولید نسبت به واحد سطح، استان سمنان رتبه اول کشور را دارا است.

قرائیان با بیان اینکه علیرغم کم آبی و شرایط اقلیمی و آب و هوایی خوشبختانه وضعیت محصول انار در سال جاری خوب برآورد می شود، گفت: امسال پیش بینی می شود ۱۰۰ هزار تن محصول از انارستان های استان برداشت شود.

وی با بیان اینکه یک هزار تن از محصول انار استان سمنان در پروسه صادرات قرار خواهد گرفت، افزود: ارزش این محموله صادراتی ۶۰ هزار دلار خواهد بود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین گفت: محصول انار در انارستان های استان تا اواخر آبان ماه برداشت می شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.