اعلام مشارکت 72 درصدی در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۷/۳۰،‏ ۱۹:۴۵


شفقنا-کمیساریای فدرال انتخابات عراق امروز دوشنبه نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان را اعلام کرد و اظهار داشت: نرخ مشارکت در این انتخابات به 72 درصد رسیده است و نتایج اعلام شده بر اساس شمارش 99.63 درصد از کل آرا بوده است.

به گزارش شفقنا به نقل از بغداد الیوم، قاضی عمر احمد، رئیس شورای کمیساریای انتخابات عراق طی کنفرانس مطبوعاتی گفت: «انتخابات در اقلیم کردستان در فضایی امن و سالم برگزار شد و نتایج اولیه انتخابات غیرقابل اعتراض است.

بر اساس نتایج اعلام شده، در استان اربیل که مرکز اقلیم کردستان عراق و محل نفوذ حزب دموکرات به رهبری «مسعود بارزانی» است، حزب دموکرات کردستان 345.822 رای، اتحادیه میهنی کردستان 110.353، حزب نسل جدید 103 هزار و 684 رای و اتحادیه اسلامی کردستان 24 هزار و 65 رای به دست آورده است.

در سلیمانیه هم که اتحادیه میهنی به رهبری «بافل طالبانی» قدرت را در آن در دست دارد، این حزب 256.813 رای، حزب نسل جدید 136.131 رای، حزب دموکرات 57.832 رای و اتحادیه میهنی کردستان هم 42.622 رای کسب کرد.

ششمین دوره انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان با تأخیر 2ساله و پس از صدور 5 فرمان ریاستی «نچیروان بارزانی» رئیس این منطقه برگزار شد و علت تعویق چندباره انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان نیز اختلافات حزب دمکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان بوده است.

این برای نخستین بار در انتخابات اقلیم کردستان است که کمیساریای عالی انتخابات عراق و به‌دور از دخالت و تأثیرگذاری دو حزب حاکم این منطقه، مسئولیت برگزار انتخابات را برعهده گرفت.

متن این خبر در بغداد الیوم

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه