تصفیه خانه های لوکال در پایتخت بیشتر می شود

همشهری . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۰:۲۹


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از اجرای طرح هایی مانند تصفیه خانه های لوکال و لایحه ساختمان سبز در این دوره مدیریت شهری خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ مهدی پیرهادی در دویست و هفتاد وسومین جلسه شورای شهربا اشاره به افتتاح خانه های محیط زیست در تهران گفت: افتتاح این خانه ها اتفاق مبارکی است که در هفته گذشته انجام شد. همچنین پیش بینی شده در هر محله حداقل یک مدرسه محیط زیستی وجود داشته باشد.

وی افزود: موضوعات محیط زیستی امروزه در دنیا جزو اولویت های دولت هاست و در مقوله آب و هوا و خاک مورد تاکید مقام رهبری هم بوده است. ایشان بارها و بارها به این مساله تاکید کردند و انشالله به زودی شاهد این باشیم ۱۰۰۰ خانه محیط زیست در هر جایی که امکان ایجاد این خانه هاباشد، تاسیس شود.

پیرهادی در ادامه گفت:در این دوره طرح شناسایی و رسیدگی به درختان ارزشمند در این شورا تصویب شد و شهرداری در حال تدوین برنامه برای حفظ این درختان ارزشمند است. طرح پایش منابع آلاینده اتفاق خوب در شهردرای تهران اتفاق افتاده است. ایجاد تصفیه خانه های لوکال در این دوره اتفاق می افتد و در برخی مناطق در حال انجام است.

وی افزود: بررسی لایحه ساختمان سبز رو به اتمام است و می خواهیم این را زودتر به کمیسیون بفرستد و این ساختمان سبز در کشورهای دیگر جزو مترقی ترین موضوعاتی است که مطرح می شود و بیش از ۳۰۰ آیتم دارد که ما آن را بومی کردیم. لایحه بازچرخانی تمام شده و قرار شده شهرداری لایحه آن را به کمیسیون بفرستد که ظرف ۲ روز بررسی شود و به صحن بیاید این لایحه رفع انسدادات غیر قانونی فاضلاب بوده است.
به گفته پیرهادی، در تهران ۲۰ ایستگاه مترو به بهره برداری رسیده و امروز ۳۹ کیلومتر مسیر ناوگان ریلی مترو وجود دارد. او در ادامه گفت: شروع قرار داد ۶۳۰ دستگاه و افزایش آن به ۷۹۰ واگن در این دوره اتفاق افتاده است و امروز ۱۰۸۶ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اضافه شده و در حال خدمت رسانی است. چرا این به مردم اطلاع رسانی نمی شود و بایدحتمامنعکس شود. این غیر از ۵۱۳ دستگاه اتوبوس فرسوده و عقد قرار داد ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی چینی و بیش از ۵۰۰ اتوبوسی است که با تولید کننده داخلی قرار داد بسته شده است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.