ایالات متحده 26 سازمان از چین، مصر، پاکستان و امارات را در لیست سیاه خود قرار داد خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۰:۰۳


شفقنا- ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که لیست سیاه خود را گسترش داده و 26 سازمان از چین، مصر، پاکستان و امارات متحده عربی را در این فهرست قرار داده است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی این کشور مقررات کنترل صادرات خود را تغییر داده و 26 نهاد جدید از چین، مصر، پاکستان و امارات متحده عربی را به لیست سیاه خود اضافه کرده است».

بر اساس این سند، این فهرست به 26 مکان و نهاد، از جمله سازمان‌هایی که فعالیت‌هایشان ممکن است امنیت ملی آمریکا را تهدید کند یا با منافع سیاست خارجی آن در تضاد باشد، گسترش یافته است. علاوه بر این، یکی از مقررات موجود مربوط به یک شرکت چینی تغییر کرده است.

همچنین به عنوان بخشی از این اصلاحیه، دو سازمان از این لیست حذف شده که یکی از آنها در چین مستقر بود و دومی دارای دفاتر نمایندگی در کانادا، هند، ژاپن، مالزی، سوئد و امارات متحده عربی بوده است.

اصلاحات فهرست وزارت بازرگانی ایالات متحده مانع از دسترسی این سازمان‌ها به تعدادی از کالاها و فناوری‌های آمریکایی می‌شود و در عین حال کنترل صادرات به این کشورها را تقویت می‌کند.

این خبر را در آرتی عربی ببینید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه