شارجه امارات – سپاهان؛ آمار دو تیم و ترکیب احتمالی خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۰:۰۴


شفقنا – در چارچوب رقابت‌های هفته سوم گروه C لیگ دو قهرمانان آسیا از ساعت ۱۷:۳۰ تیم‌های الشارجه امارات و سپاهان ایران در ورزشگاه شارجه امارات رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

به گزارش شفقنا ورزشی، سپاهان در گروه (C) مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2، رقابت نزدیکی با الوحدات اردن و شارجه امارات دارد و پس از این دو تیم ۴ امتیازی، با ۳ امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفته است. پیروزی در این بازی می‌تواند کمک زیادی به سپاهان برای صعود به دور بعدی رقابت‌ها کند. طلایی‌پوشان قهرمان فصل گذشته جام حذفی فوتبال ایران هستند که پس از ناکامی در مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا به این مسابقات (لیگ قهرمانان آسیا 2) راه یافته‌اند. شارجه هم به عنوان تیم چهارم فصل گذشته لیگ برتر امارات سهمیه حضور در این رقابت‌ها را به‌دست آورده است. سپاهان در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر است. شارجه هم در لیگ امارات رویایی‌ترین وضعیت ممکن را دارد و با پیروزی در هر ۵ بازی در رده نخست جدول نامش به چشم می‌خورد.

شارجه تاکنون در رقابت‌های آسیایی در تقابل با تیم‌های ایرانی تنها یک پیروزی داشته است. اولین مصاف شارجه با نمایندگان ایران به لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۹ باز می‌گردد که پرسپولیس با نتیجه ۳ بر یک تیم اماراتی را شکست داد. شارجه در ادامه رقابت‌ها از مسابقات کنار کشید و این بازی از فهرست رقابت‌ها حدف شد. نماینده امارات در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ دوباره با پرسپولیس هم‌گروه شد که یک‌بار به تساوی ۲-۲ دست یافت و در بازی برگشت متحمل شکست سنگین ۴ بر صفر شد. شارجه فصل بعد با تراکتور هم‌گروه بود و مقابل این تیم به یک تساوی و یک شکست دست یافت. تنها پیروزی شارجه برابر نمایندگان ایران در مرحله پلی‌آف فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بود که این تیم تراکتور را مغلوب کرد. سپاهان برای نخستین‌بار به مصاف شارجه می‌رود. طلایی‌پوشان در ۶ بازی اخیر برابر تیم‌های اماراتی در وقت قانونی تنها یک شکست داشته‌اند.

ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان برای دیدار با شارجه هرچند تمام نفرات خود را در اختیار دارد اما به نظر می‌رسد از محبی و آقایی‌پور به دلیل اینکه پیش از این با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کردند در ترکیب اصلی استفاده نکند.

از دو بازی اخیر که محمد دانشگر به ترکیب اصلی اضافه شده است و زوج دفاع میانی را با محمد امین حزباوی تشکیل داده است سپاهان گلی دریافت نکرده است و دو برد مهم همراه با کلین شیت به دست آورده است. این دو مدافع ملی پوش سپاهان در بازی پیش رو نیز زوج دفاعی را تشکیل می‌دهند اما ابهام در مورد ترکیب سپاهان مدافعان کناری هستند. صالح حردانی که زودتر از سایر ملی پوشان به اردوی سپاهان اضافه شد به نظر دفاع راست سپاهان در این بازی باشد و با توجه به پوستر رسمی بازی که توسط باشگاه سپاهان منتشر شد، به نظر می‌رسد حنانوف در پست دفاع چپ به کار گرفته شود تا اینگونه چهار مدافع جلوی پیام نیازمند کامل شوند. آریا یوسفی دیگر گزینه مورایس برای استفاده در پست مدافع کناری خواهد بود و باید دید در نهایت از کدام بازیکنان برای این دو پست استفاده می‌شود.

حضور همزمان کریمی، دابو و انزونزی در آخرین بازی سپاهان پیش از تعطیلات اتفاق مهمی بود که با برد هم برای سپاهان همراه شد. خط هافبک سه نفره سپاهان که با حضور این نفرات مستحکم‌تر از قبل به نظر می‌رسید در بازی با شارجه کار سختی مقابل هافبک‌های خارجی و مطرح حریف خواهد داشت و باید دید چگونه از دل این ماموریت مشکل بیرون می‌آید. به نظر می‌رسد مانند بازی با استقلال خوزستان، کریمی و انزونزی کمی عقب‌تر بازی کنند و وظایف هجومی دابو بیشتر باشد.

کاوه رضایی پس از بازگشت از مصدومیت فرصت خوبی دارد که در غیاب آقایی‌پور به ترکیب اصلی برسد و در کنار کامارا برای گلزنی تلاش کند. دیگر مهره هجومی سپاهان به نظر می‌رسد آریا یوسفی باشد که در سمت چپ خط حمله به کار گرفته خواهد شد. البته رضا شکاری و مهدی لیموچی نیز شانس خوبی برای حضور در ترکیب اصلی خواهند داشت اما در نهایت باید دید مورایس که از سیستم چرخشی در بازی‌های قبلی استفاده کرده است، برای این بازی و بازی‌های آینده چه نقشه‌ای دارد.

ترکیب احتمالی سپاهان برابر الشارجه امارات:

پیام نیازمند، محمد امین حزباوی، محمد دانشگر، وحدت حنانوف، صالح حردانی، محمد کریمی، استیون انزونزی، برایان دابو، آریا یوسفی، ابوبکر کامارا و کاوه رضایی

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.