نظریه‌پرداز «طرح ژنرال‌ها»: «جنگ در نوار غزه بی‌فایده است؛ باید به آن پایان دهیم» خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۰:۰۴


شفقنا-ژنرال «گیورا ایلند»، رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواهان پایان دادن به جنگ در غزه شد.

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، ایلند که صاحب و نظریه‌پرداز «طرح ژنرال‌ها» برای کوچاندن اجباری مردم شمال نوار غزه و نابودسازی منازل این منطقه است، ضمن اذعان به بی‌نتیجه بودن تداوم جنگ در این باریکه گفت: «تداوم جنگ در نوار غزه برای شش ماه یا یک سال دیگر وضعیت را تغییر نخواهد داد و آنچه اتفاق خواهد افتاد، مرگ اسرا و کُشته شدن سربازان بیشتر است.»

وی گفت: «ما دلایل متعددی برای درخواست توقف جنگ داریم؛ تلفات در میان سربازان و افسران، فشار سنگین بر نظامیان و خانواده‌های آنها از منظر مادی و اجتماعی، بار اقتصادی هولناک جنگ بر اسرائیل که روزنامه به نیم میلیارد شیکل می‌رسد و فشارهای بین‌المللی.»

طرح موسوم به ژنرال‌ها از سوی ایلند در ابتدای جنگ غزه مطرح شد. طبق این طرح مناطق شمالی غزه که شامل مناطق شمال با شهر غزه و گذرگاه «نتساریم» است به منطقه نظامی بسته تبدیل می‌شود. در جریان اجرای طرح، حدود ۶۰۰ هزار فلسطینی از مناطق شمالی به سمت جنوب از طریق گذرگاه‌های تعیین شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی رانده می‌شوند. محاصره کاملی بر منطقه اعمال و برای آنانی که در شمال غزه مانده کمکی ارسال نخواهد شد.

رژیم صهیونیستی به زعم خود در حالی به دنبال اجرای طرح موسوم به ژنرال‌ها در شمال غزه است که صاحب این طرح به شکست آن اذعان کرده است.

حماس پیشتر در بیانیه‌ای در واکنش به اجرای این طرح جنایتکارانه اعلام کرد: سکوت مشکوک جامعه جهانی در قبال اجرای طرح ژنرال‌ها به معنای مشارکت عملی در این جنایت است و کشورهای جهان باید فورا اقدامی برای متوقف‌سازی کشتارهای مستمر رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین در شمال غزه بکنند.

حماس افزود:طرح‌ ژنرال‌ها که کابینه رژیم اشغالگر و ارتش تروریست آن در تلاش برای اجرایی‌سازی آن در شمال غزه هستند، نسخه‌ای برای نسل‌کشی تمام عیار و عملیات کوچاندن اجباری تحت فشار پاکسازی نژادی، کشتارها و قحطی عامدانه است، سکوت جامعه جهانی در قبال این جنایات در سایه تداوم اجرای این طرح، علامت‌های پرسش بزرگی در مقابل این رفتارها مطرح می‌کند که به مرحله تبانی با جنایت قرن در حق غیرنظامیان اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان می‌رسد.

حماس اظهار داشت: اشغالگران طی بیست و یک روز گذشته مانع از ورود هرگونه مواد امدادی شامل غذا، دارو و سوخت به اردوگاه جبالیا و عموم مناطق شمال غزه شده‌اند و اقدام به بمباران و ویران‌سازی ایستگاه‌ها و چاه‌های آب کرده‌اند و ارتباطات و اینترنت را با جهان خارج قطع نموده‌اند و همزمان بمباران محلات و منازل مملو از ساکنان ادامه دارد.

متن این خبر در الجزیره

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه